Ford dávnejšie predstavil najmenší motor, ktorý má ale potenciál v budúcnosti nahradiť aj také osvedčené agregáty ako 1,6 Ti-VCT. Veď výkon má rovnaký. Dosahuje presne 92 kW (125 k). To, že mu na to stačia tri valce, objem jedného litra a turbo znamená plus pre sadzbu poistenia a tiež spotrebu.
Pre tých, ktorí uvažujú nad naftovými agregátmi a nedosahujú také veľké ročné kilometrové nájazdy by práve toto mohla byť jedna z vhodných alternatív. Výkon 92 kW (125 k) znamená priemernú spotrebu 5,0 litra. Slabší 74 kW (100 k) si dokonca vystačí s 4,8 litrami na 100 kilometrov. A to už nepochybne sú sféry naftových motorizácií.
Naviac teraz Ford na dôkaz toho, že je motor naozaj dobrý zobral tri obyčajné Focusy rovno na okruh CERAM v Mortefontaine, vo Francúzsku a stanovil 16 svetových rekordov v kategórii do objemu 1 litra. Vzdialenosti prejdené pri stanovovaní rekordov boli od 10 km do viac ako 4000.
Všetky sa týkali priemerných rýchlostí v určitom vzdialenostnom, či časovom intervale. Zoznam je aj napriek tomu zaujímavý:
Rekord | priemerná rýchlosť |
1 km z pokoja | 113,522 km/h |
1 míľa z pokoja | 79,402 mph |
1 km s rozbehom | 176,168 km/h |
1 míľa s rozbehom | 108,548 mph |
Najvyššia priemerná rýchlosť počas 10 km | 172,053 km/h |
Najvyššia priemerná rýchlosť počas 100 km | 187,579 km/h |
Najvyššia priemerná rýchlosť počas 500 km | 186,793 km/h |
Najvyššia priemerná rýchlosť počas 10 míľ | 110,237 mph |
Najvyššia priemerná rýchlosť počas 100 míľ | 118,412 mph |
Najvyššia priemerná rýchlosť počas 1 hodiny | 191,056 km/h |
Najvyššia priemerná rýchlosť počas 1000 km | 164,361 km/h |
Najvyššia priemerná rýchlosť počas 500 míľ | 102,656 mph |
Najvyššia priemerná rýchlosť počas 1000 míľ | 103,357 mph |
Najvyššia priemerná rýchlosť počas 6 hodín | 165,555 km/h |
Najvyššia priemerná rýchlosť počas 12 hodín | 166,784 km/h |
Najvyššia priemerná rýchlosť počas 24 hodín | 171,029 km/h |
Pre šetrivých je to teda výborná alternatíva, ktorá najmä pri nízkom ročnom nájazde určite zaujme. Pre nás ostatných bude onedlho dostupný Focus ST.