Citroën sa zbavil línie DS. Teda nie, inak. Koncern PSA okrem Peugeotu a Citroënu chce novú značku. Tou má byť práve exkluzívnejšia línia DS. Podľa niektorých vyjadrení predstaviteľov automobilky sa má stať tým, čím je Audi v koncerne Volkswagen.
Novej značke sa ako prvý model prispôsobila rovno vlajková loď, DS5. Z prednej časti a aj všetkých ostatných zmizol pôvodný znak a svoje miesto tam má iba logo DS. Predná maska s kolmejším umiestnením ukazuje novú tvár DSiek. Maska má evokovať aj pôvodný model DS. Zmeny si vyžiadali aj úpravu predných svetiel s xenónom a LEDkami. Smerovky so sekvenčným blikaním sú podobné ako na DS3. Vzadu sa tiež DS5 dočkala upravených svetiel.
Vnútri výrobca implementoval dotykový displej, ktorý eliminoval až 12 tlačidiel. Systém využíva aj systém zrkadlenia mobilných aplikácií MirrorLink. Zvuková aparatúra Denon, masážne sedadlá a dvojzónová automatická klíma boli už doteraz.
V ponuke sa objavia päť druhov pohonu. Jediným benzínovým agregátom bude THP 165 S&S s výkonom 121 kW (165 k) spojený s automatickou šesťstupňovou prevodovkou. Rovnakú prevodovku využije aj najvýkonnejší naftový agregát BlueHDI 180 s 132 kW (180 k), ktorý sme testovali. Úplným základom bude nový motor HDi 120 s 88 kW (120 k). Nad ním bude BlueHDI 150 s 110 kW (150 k). Oba slabšie naftové agregáty sa budú dať kombinovať s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Úplný vrchol ponuky bude hybrid s naftovým agregátom. S pohonom všetkých kolies, výkonom 154 kW (210 k) a možnosťou jazdy výlučne na elektrickú energiu má kombinovanú spotrebu 3,5 litra nafty na sto kilometrov.
Prečítajte si test DS5 BlueHDi 180 Sport.