Značka DS postupne rozširuje ponuku modelov. Od Citroënu postupne odchádzajú jednotlivé DSka. Najskôr loď opustil najväčší DS5, po ňom DS4 a teraz sa pod nôž na prerobenie tváre dostal najmenší DS3.
Z DS3 pod krídlami pôvodnej automobilky sa predalo od roku 2010 až 390 tisíc kusov. Časť z toho bolo s otvorenou strechou ako DS3 Cabrio. Obe verzie zostanú aj s novým názvom. Ale najmä s podstatne zmenenou prednou časťou. Bude mať masku chladiča podobnú tej, ktorá je na väčších modeloch. Maska sa volá DS Wings, ak to neviete. Logo DS zmizlo, xenónovo-LED svetlá DS LED Vision zostali. Zozadu sa veľa nezmenilo, vlastne len logo.
Interiér tiež prevažne zostal rovnaký. Ani volant sa nezmenil a dokonca ani ovládanie tempomatu a rádia pod ním. Zmenil sa však displej. Je dotykový, čo uvoľnilo miesto pod klimatizáciou. A podporuje Apple CarPlay a aj s Androidmi komunikuje cez MirrorLink.
Ponuka motorov bude obsahovať až 8 agregátov. Možno nebudú všetky na všetkých trhoch, ale bude ich osem. Nebude chýbať ani motor roka PureTech s tromi valcami. Bude mať buď 81 kW (110 k), alebo 96 kW (130 k). Slabší môže mať aj automatickú prevodovku.
O úsporných verziách PureTech 82 a BlueHDi 100 s balíkom Drive Efficiency treba povedať, že majú emisie len 99 a 79 gramov CO2 na kilometer. Viac netreba, lebo dôležitejší, teda aspoň pre nás, je nový agregát verzie Performance.
Motor 1,6 THP pod označením Performance skrýva 153 kW (208 k) a 300 Nm. Verzie dostanú aj podvozok znížený o 14 milimetrov a rozšírený o 26 mm vpredu a 14 mm vzadu.