Všetci to robia, aj Porsche, aj Ford, aj Renault, aj Ferrari. Turbo je skoro v každom aute. Honda zatiaľ odolávala a v Civicu mala stále výborný motor VTEC s objemom 1,8 litra, ktorý spotrebou môže hrdo konkurovať downsiznutým pohonným jednotkám konkurencie.
Lenže už Civic Type-R, aby udržal krok s konkurenciou, prešiel na dvojlitrový VTEC s turbom. Má až 228 kW (310 k) a stovku dá za 5,7 sekundy. Vyzerá to až príliš dobre, ale každý zatiaľ hovorí, že Civic Type-R je jedna z najlepších predokoliek.
Turbo sa objaví aj v nových motoroch pre novú generáciu modelu Civic pre rok 2017. Prepĺňanie dostane litrový a 1,5-litrový. Každý bude patriť medzi agregáty s označením EarthDreamsTechnology. Nám sa 1,8 i-VTEC naozaj páčil pred faceliftom aj po facelifte Civicu. Takže sme zatiaľ skeptickí, ale necháme sa prekvapiť.
Desiaty Civic sa začne vyrábať začiatkom roka 2017. Bude sa vyrábať vo fabrike v britskom Swindone. Nové technológie a procesy budú Hondu stáť 270 miliónov eur.