Dacia Sandrider zaútočí na pieskové duny súťaže Dakar

Dacia má smelé plány a to konkrétne zaútočiť na púštne súťaže Dakar a celého kolotoča pretekov W1RC s nimi spojených. Chce sa zúčastniť všetkých púštnych dobrodružstiev a má na to vznikajúce predpoklady. Nový tím je zárukou úspechu! A rovno aj nový súťažný špeciál Dacia Sandrider bude hviezdou.

Základom nového tímu sú jazdci a hlavne posádky. Tie budú v rukách 3 významných zmien v pretekoch a to konkrétne budú pod rukami jazdcov s známymi menami Sebastian Loéb, Cristina Gutierrez Herrero a Nasser Al-Arriyah. Každý má históriu a každý dokáže podať extrémne výkony. Predbieha ich len povesť šampiónov so skúsenosťami s dakarskými súťažami. A čo je ešte lepšie, každý pridal svoju ruku k dielu pri vývoji športové náčinia, novinky menom Dacia Sandrider.

Automobilka stavila na rady a spravila do modelu púštnej buginy Sandrider kustomizovateľný a upraviteľný interiér presne podľa požiadaviek týchto harcovníkov. To je slovo, čo? To som odkukal od Alexa Štefucu a hlavne od komentátorov futbalu a hokeja. Povedzme to inak, návrhy na zloženie interiéru prišli priamo od členov 3 posádok, čo znamená, že budú vyhovovať ich požiadavkám.

Preto je možné niektoré diely prehadzovať. A povrch prístrojovej dosky má zase reflexný povrch, ktorý síce odráža infračervené žiarenie, ale neodráža svetlo ako také, čo má za následok zase udržateľnú teplotu v interiéri. Klimatizácia je dostupná tiež, ale čím viac pracuje, tým viac berie výkonu motoru.

Design nového vozidla Dacia Sandrider je odlišný od všetkého, čo Dacia aktuálne v ponuke má. Je to prototyp stávajúci na trubkovom ráme s riešeniami špecifickými pre súťaž. Takými môže byť použitie magnetických plechov v spodnej časti, ktoré prídu vhod pri menení kolies a vďaka magnetizmu je možné rozumne odložiť nielen skrutky, ale aj náradie a netreba ho hľadať v hlbokom piesku.

Prístup ku kolesám je zjednodušený tiež, náhradné sú šikmo za kabínou a ľahko sa dajú vybrať. Tieto otvory však nie sú samoúčelné a iba na jednu úlohu. Privádzajú aj vzduch k motoru špeciálu Sandrider.

Motor má usporiadanie V6 a objem 3,0 litra. S usporiadaním s dvomi turbami pochádza z modelov Nissan a Infiniti. Podľa špecifikácie Ultimate T1+ dosahuje maximálny výkon 265 kW (360 k) a krútiaci moment 539 Nm. Cez vylepšenú dostupnú prevodovku s novým košom a obalom poháňa všetky 4 kolesá. Na aute okamžite vidno nielen matnú farbu, ale aj minimálne previsy a istý náznak bojových farieb Dacie. Bojové farby Dacie budú rozhodne na dresoch, ktoré budú mať odtieň zelená Cedre doplnený o červené detaily.

Posádky začnú tohtoročnú sezónu už na pretekoch v Maroku v októbri, ktoré sú najbližšie a ultimátnym vyústením by mala byť účasť v najťažšom preteku Dakar. Ten síce len nedávno skončil, ale budúci ročník bude aj v znamení účasti obľúbenej automobilky zameranej na alternatívne palivá vďaka hybridu v modeli Jogger, ale aj vďaka extrémnemu tlačeniu nižších emisií vozidiel spaľujúcich LPG. Vlastne aj agregát v tomto športovom náčiní bude využívať alternatívne palivo. Má využívať syntetický materiál, ktorý dosahuje podobné vlastnosti ako štandardný benzín.