General Motors predstavil novú generáciu Corvette. A je najprelomovejšou v celej histórii modelu. Kým doteraz sa o motore v strede len špekulovalo, aj keď už 50 rokov, tak C8 ho reálne v strede má. Po mnohých konceptoch je tu realita. Superšport ako sa patrí a ako každý ostatný.
Uloženie motora do stredu je dôležité z pohľadu rozloženia hmotnosti. Aj keď ho tam vlastne už Corvette mala. Len na opačnom konci. Nová generácia nadväzuje vo veľa veciach na tú predchádzajúcu. Okrem čŕt stylingu to je aj v samotnom agregáte.
Motor V8 vychádza z LT1 v predchodcovi, ale má príliš veľa zmien na to, aby si nechal pôvodné označenie. Preto v GM posunuli názov na LT2. Dosahuje 360 kW (490 k), pričom balík Z51 ešte pridáva 4 kW (5 k). Akurát, smutná správa, sedemstupňový manuál už nebude v ponuke, jedinou voľbou bude osemstupňový automat. Sústava bude poháňať zadné kolesá.
Výraznou zmenou budú jazdné vlastnosti, ktoré budú viac zamerané na znižovanie časov na okruhu. Zrýchlenie na stovku bude za približne 3 sekundy. Je to toľko, koľko potrebovala predchádzajúca generácia vo svojej najvýkonnejšej verzii ZR1. A pritom automobilka zatiaľ predstavila len základnú verziu.
Výkonnejšie sa dajú očakávať. Automobilka potvrdila, že cena by mala začínať niekde pod 60-tisícmi dolárov. Nie je to prekvapivé, lebo toľko stojí aj C7. Lenže, ako to už býva, kým sa dostane do Európy, tak bude stáť minimálne 70 litrov.
A čo je na tomto aute najlepšie? No predsa, že je to kupé, ale môžete na ňom zhodiť strechu, vlastne je to targa.