Citroën C3 začína novú generáciu s elektrickou energiou

Kto by si nepamätal prvú generáciu Citroenu C3? Bola zaujímavá aj nasledovná, druhá generácia, predvádzali štýl nie nepodobný MPV. Odvtedy sa časy zmenili a rok 2016 prišiel klasický hatchback s normálnymi bežnými líniami vhodnými pre túto kategóriu. Avšak aj to už bolo dostatočne ďaleko na to, aby Citroën predstavil úplne novú generáciu s novými tvarmi a technológiami. Práve štvrtá generácia bude prelomová. Štartuje s elektrickou ponukou dostupnou pre širšie masy ľudí.

Ale pozrime sa najskôr na to ako auto vyzerá. Vyzerá tak, že skombinuje to, čo predstavoval model C3, ale pridá crossoverové línie s C3 Aircross. Predné aj zadné svetlá predvedú svetelný podpis v tvare písmena C, ale zároveň budú stále avantgardne tvarované. Predné majú extrémne šialený tvar. Zvonku je to jasný crossover a vidno aj nárast rázvoru. Rázvor sa predĺžil o 70 mm, pričom celková dĺžka iba o 18 milimetrov.

V reále to môže znamenať, že kolesá sú v absolútnom rohu z každej strany. Veľkým krokom vpred bude aj použitie nového oválneho loga s klasickým segmentom ozubených kolies. Toto logo je odkazom do minulosti a vlastne aktuálne je taký trend. Loga sú jednoduchšie a pripomínajú minulé prevedenia.

Interiér modelu predvádza ďalšiu jednoduchosť. Niektoré prvky ako odkladacia polica po celej šírke sú odkazom na slávnu kačicu a vylepšením môže byť práve použitie dvoch displejov. Ten stredný nie je extrémne veľký, ale ponúka bezdrôtové zrkadlenie všetkých mobilných platforiem, ktoré sú na tomto poli relevantné. Je taktiež celkom kvalitný a využíva najnovšiu generáciu informačno-zábavného systému, ktorú automobilka v rukáve má.

Druhý displej, nízky a široký, je pred vodičom a ten zase evokuje Citroën C6. Majú teda niečo spoločné. Na nízkom displej sa zobrazujú informácie zo základného vzorca hovoriaceho o dojazde a rýchlosti. Tým, že sa predlžuje rázvor vozidla bude v interiéri dostatok priestoru aj na zadných sedadlách, pričom kufor stále ostáva, na elektromobil tejto veľkosti, veľmi štedrých 310 litrov.

Citroën ponúkne pre toto auto motor s výkonom 83 kW (113 k), ktorý ho vystrelí na stovku za 11 sekúnd. Vlastne slovo vystrelí je asi trochu prehnané, ale rozbehne ho celkom svižne. Maximálna rýchlosť bude obmedzená na 135 km/h, čo je znova na elektromobily akurát. Nový model príde s batériou s kapacitou 44 kWh a tá ponúkne dojazd až 320 km. Pri nabíjaní jednosmerným prúdom výkonom až 100 kW sa dokážete dostať na 80 % z 20 % za 26 minút. Základom bude palubná nabíjačka pre striedavý prúd s výkonom 7,4 kW, ale za príplatok môžete mať 11 kW. No a teraz sa dostaneme k tomu najzaujímavejšiemu.

Citroën oznámil, že základná cena tejto verzie bude 23 300 €, čo už je veľmi zaujímavý finančný údaj. Druhou možnosťou bude počkať do roku 2025, kedy automobilka predstaví novú alternatívu s trochu menšiu batériu sľubujúcu dojazd 200 km a cena tohto modelu sa dostane na 19 990 €.