Porsche Cayenne je to auto, ktoré stále niektorí skalní fanúšikovia automobilky nenávidia. Je to z dôvodu, že Porsche má byť predsa vždy športové. Ale je to práve Cayenne, ktoré, tak povediac, postavilo automobilku na nohy a tvorí najväčšiu čas cashflow a ziskov. Veď ročne sa predáva takmer 100 000 kusov. A to je dôvod, pre ktorý sa oplatí ho vyrábať. Aktuálne máme na trhu tretiu generáciu, ktorá ale prechádza faceliftom v strede životného cyklu. Ten prináša nielen zmenené prvky vizáže, ale aj zmenené pohonné jednotky.
Základný Cayenne už bude mať sériovo Porsche Active Suspension Management, ktorý bude mať nové tlmiče s dvomi ventilmi, schopné lepšie sa prispôsobiť situácii. Long story short, dokážu lepšie udržať auto na ceste. Pri trojlitrovom šesťvalci základnej verzie stupne výkon na 260 kW (354 k), čo znamená nárast o 10 kW (14 k). Takisto stúpne aj krútiaci moment, ktorý sa dostane z 450 Nm na 500 Nm. To však nie je zásadná zmena, zásadný skok prichádza vo verzii Cayenne e-Hybrid, čiže v prípade plug-in hybridu. Ten bude mať výkonnejší motor na elektrickú energiu, ktorý ponúkne až 128 kW (175 k) a celkovo sa dostane na 346 kW (470 k). Výraznejšie však pôsobí zväčšenie batérie zo 17,9 na 25,9 kWh. Túto batériu je možné nabíjať striedavým prúdom výkonom až 11 kW, z čoho vyplýva, že nabitie z nuly na plný stav je v priebehu 2,5 hodiny.
Ešte väčšia zmena sa udeje pod kapotou modelu Cayenne S. Ten získa štvorlitrovy osemvalec s dvomi turbami miesto 2,9-litrového šesťvalca. Výkon sa dostane na 349 kW (474 k) a krútiaci moment na 600 Nm, čo predstavuje oproti šesťvalcu vylepšenie o 25 kW (34 k) a 50 Nm. S týmto novým motorom sa Cayenne S dostane na stovku za 4,6 sekundy, v prípade ak je to Coupe a má balík Sport Chrono Package. Vrcholná verzia Turbo GT, dostupná iba ako Coupe a nie u nás bude mať zase zvýšený výkon takmer o 15 kW (20 k) a dostane sa na 484 kW (650 k). Bude mať stále štvorlitrový osemvalec a na stovku sa dostane za 3,3 sekundy. V prípade Turbo GT automobilka pridá do základnej výbavy natáčanie zadnej nápravy, vzduchový podvozok, keramické brzdy a titánové časti výfuku. Nový vzduchový podvozok pre Cayenne Turbo GT bude ešte viac reflektovať potreby jazdca a ešte viac rozdelí jednotlivé režimy z pohľadu nastavenia. Tento vzduchový podvozok bude možné priplatiť aj do všetkých ostatných verzií modelu.
A z vizuálneho hľadiska sa Cayenne zmení najmä jemne iným tvarom predných svetlometov a tiež iným tvarom nárazníka. Svetlá budú mať maticové LEDkové systémy a so zmenou prídu aj zadné svetlomety. Tie zase dostanú rovnakou výšku po celej šírke auta. Značka sa tak presunie dole do nárazníka. Verzia Coupe ju tam už mala, takže u nej sa menia len svetlá. V ponuke modelu pribudnú 3 nové farby, konkrétne Algrave modrá, Montego modrá a siva Arctic Grey. Model Cayenne Coupe bude mať v príplatkovej výbave aj Lightweight Sport Package, ktorý uberie 36 kg z hmotnosti modelu.
Omnoho väčší zásah do vizuálu prichádza v interiéri. Pred vodičom je voľné stojaci displej s uhlopriečkou 12,6 palca, ale zmenami prechádza aj 12,3 palcový displej s dotykovým ovládaním prostredia. Medzi týmito dvoma displejmi bude páka na prepínanie prevodovky. Na prechode zo stredového tunela do prístrojovej dosky zostane niekoľko fyzických ovládačov a novinkou bude dotykový displej pred spolujazdcom. Bude síce v príplatkovej výbave, ale spolujazdec bude môcť na ňom nastaviť navigačné ciele a využívať ho aj na sledovanie videí počas jazdy. V takom prípade sa bude hodiť povrchová vrstva, ktorá znemožní vodičovi pozerať sa na film.
Inovované Porsche Cayenne sa na trh dostane už tento rok a už sú zrejmé ceny mimo Slovenska. Je tam cítiť jemný nárast.