Trojica áut vyrábaných v Kolíne, Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo podstúpila faceliftingovú kúru. Konkurencia robí svoje a po nástupe VW Up!, Seatu Mee a Škody Citigo už nie je všetko ružové.
Na túto výzvu sa trojka vrhla s niektorými úpravami pre rok 2012. Najzásadnejšou je nový motor. Trojvalček s objemom liter ponúkne to, čo základ aj predtým. Päťdesiat kilowattov alebo 68 koní. S manuálnou päťstupňovou prevodovkou to stačí na zrýchlenie… To nie je dôležité. Stačí to na spotrebu 4,3 litra benzínu na 100 kilometrov. Emisie sa ustálili dokonca na 99 gramoch CO2 na kilometer. Platí pre všetky tri.
Citroën pridá aj lenivejšiu alternatívu s vyššou spotrebou. Áno, tí ktorí nemajú radi spojku a radenie si prídu na svoje. Elektronický systém prevodovky EGS (Electronic Gearbox System) sa dá síce ovládať manuálne pomocou pádiel pod volantom, ale športovca to z neho nerobí. Spotreba 4,5, emisie 104.
Predná časť dostala modernizovaný nárazník. To, čo chýbalo pôvodnému modelu pri faceliftovanom už chýbať nebude. Dosť bolo domontovaných LED diód na denné svietenie, teraz už to je základná výbava. Jasať, či plakať? Platí pre všetky tri. Nie všetky tri však majú LEDky integrované schopne. Vlastne asi najlepšie sa to podarilo Citroënu.
To je asi všetko, čo je dôležité z úprav. Nejako sa nepotrápili.