BMW radu 5 prichádza ako kombi Touring, bude aj elektrické

BMW radu 5 ste už aj dnes videli niekoľkokrát, ale ani vám to nepríde, lebo ich je na našich cestách habadej. Ale to nové, to nové ešte úplne nevídať. Môže za to doteraz absencia kombi. kombi s označením Touring prichádza aktuálne do ponuky a bude stáť približne o 2 000 € viac ako sedan. Toľko teda v nemeckých cenníkoch, realita u nás sa ukáže až neskôr po zverejnení našich cien. Čím sa líši od sedanu?

Kombi Touring sa líši, v prvom rade, tvarom a dlhou líniou strechy s razantným pádom do veka batožinového priestoru. A to je asi všetko. Svetlá v kufrovej oblasti sú veľmi podobné, všetko vyzerá takmer ako keby ich jedna mater mala. Dokonca aj dĺžka 5,06 m je rovnaká a rovnaký bude aj rázvor 2 995 mm.

Ten rozhodne hovorí o dostatku priestoru pre pasažierov vzadu, ale treba rátať, že časť z rázvoru si berie motorový priestor. Do neho je nutné umiestniť aj trojlitrový radový šesťvalec na naftu, takže mu treba viac miesta ako pri priečnom umiestnení štvorvalca. Áno, BMW radu 5 má stále pozdĺžne umiestnený motor.

Ak sa pýtate na batožinový priestor, tak ten je vždy 570 litrov, bez ohľadu na použitý systém pohonu. Objem 570 litrov, ktorý môžete zväčšiť po sklopení trojdielneho zadného operadla až na 1 700 litrov. Zadné sedadlá sú rozdelené na 3 časti v pomere 40:20:40, čo rozhodne uľahčuje transport všetkých potrebných veci.

Vrcholom ponuky pre tento model bude zatiaľ verzia BMW i5 M60 xDrive Touring, ktorá ponúkne výkon 442 kW (600 k) a krútiaci moment 820 Nm, ktorý auto vystrelí na stovku za 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť bude pritom obmedzená na 230 km/h, aby ste motor neusmažili. Nie, tu si robím srandu, potom už prestáva byť efektívny. Na nabitie batérie prejde táto verzia až 510 km.

Druhá alternatíva je i5 eDrive40 Touring s výkonom 250 kW (340 k) a dojazdom až 560 kilometrov. Je to základná elektrická možnosť.

V ponuke bude síce aj benzínový motor 520i, ktorý dosahuje výkon 152 kW (208 k), ale najväčším ťažiskom predaja bude 520d s výkonom 145 kW (197 k). Oba motory majú mild hybrid, ale naftový môže mať aj pohon všetkých 4 kolies. Práve 520d xDrive Touring bude tvoriť najväčšiu časť predaja modelu. Ale pre fajnšmekrov s obrovskými nájazdami BMW stále ponúkne aj 540d xDrive Touring s radovým trojlitrovým šesťvalcom. Ten ale príde neskôr.

Ak máte kde nabíjať, tak budú rozhodne zaujímavé aj plug-in hybridné alternatívy. Verzia 530e Touring s celkovým výkonom 220 kW (299 k) spájajúca dvojlitrový benzínový štvorvalec a elektromotor dokáže na nabitie prejsť takmer 100 km. O kúsok menej dokáže prejsť 550e xDrive Touring s výkonom 360 kW (489 k) a rovno pohonom všetkých 4 kolies. Aj táto alternatíva príde ale o niečo neskôr.

BMW radu 5 prichádza s karosériou kombi Touring, ktorá má ponúknuť nové prepravné možnosti a model kombi aj s elektrickou energiou. Do budúcna s podobným vozidlom ráta aj Audi, ale už teraz kombi na elektrickú energiu môžete kúpiť vo forme MG5. Číslo je síce rovnaké, ale autá nemôžu byť viac rozdielne. Avšak čínsky výrobca s britským menom ťažil istý čas z faktu, že mal jediné elektrické kombi na našom trhu. Teraz už jediné nebude a nebude rozhodne ani po príhode ID.7 s karosériou kombi a Audi A6 tiež s rovnakým elektrickým prevedením.