Test Opel Corsa: Zlatá stredná cesta

Opel Corsa, jeden zo základných modelov značky, prešiel faceliftom, ktorý mu výrazne prospel. My sme Corsou jazdili v strednej výbave GS so stokoňovým benzínom pod kapotou. Zlatá stredná cesta je teda celkom adekvátne pomenovanie. 

Corsa pôsobí po facelifte o kus modernejšie. Zaslepenú prednú masku majú aj spaľovacie motorizácie, ako práve táto naša. Tá má pomenovanie Vizor a Opel ju postupne uplatňuje na všetkých modeloch. Charakterizuje ju spomínané zaslepenie a zároveň spojenie so zatmavenými LED svetlami do jedného integrovaného celku. Zozadu facelift spoznáte podľa označenia modelu veľkými čiernymi písmenami a taktiež čieneho vystúpeného loga značky. K tomu nové disky, v tomto prípade 17″ päťlúče so zakrivenými paprskami a čiernym stredom. Ten ladí práve s maskou, nápismi vzadu aj znakom a tiež strechou. Kombinácia červeného laku Kardio s tmavými doplnkami je výrazná ale stále elegantná. Môže byť, nemáme námietky. Corsa bola pekné a vyvážené malé auto už pred faceliftom, avšak ten ju zmodernizoval a zopár ďalších rokov tak bude bez problémov držať krok.

Corsa

Interiér sa taktiež úplne výrazne nezmenil, avšak pozorné oko si ihneď všimne, že joystick prevodovky bol vymenený za minimalistický páčkový ovládač, ako je tomu aj u iných súrodencov z koncernu PSA. Inovoval sa aj 10″ infotainment, ten je teraz pod palcom firmy Snapdragon a funguje fajn, presne a graficky na slušnej úrovni. Bezdrôtovo pripojí Apple aj Android, ponúka aj parkovacie kamery. Corsa má aj bezdôtové nabíjanie telefónu a v rámci príplatkového zimného balíka aj vyhrievanie sedadiel a volant. Samotný volant je inak veľmi vydarený, so sploštenou spodnou časťou a dostatočne veľkými tlačidlami ovládania tempomatu a audia. Za ním je prehľadný, 7″ digitálny kokpit. V malom aute bohato postačuje a aj keď ponúka extrémne veľa možností náhľadu, vôbec tu nechýbajú. Veď digitálny kokpit v aute tejto triedy aj tak nie je úplnou samozrejmosťou.  Corsa si ponechala hardvérové tlačidlá ovládania klimatizácie a to je dobre. Tá je mimochodm automatická a dokonca dvojzónová, čo ale nie je štandard. Sedadlá sa tvária športovo a hlboko a je pravda, že telo držia výborne a pohodlne. Aj ich prevedenie pôsobí trvácne a biele pásy ich oživujú. Posed vzadu a celkové priestorové možnosti Corsy patria k tomu lepšiemu, čo tento segment ponúka. V rámci možností malých áut je tu vcelku slušný priestor na kolená aj hlavu. Rovnako tak do kufra naložíte 309 litrov, čo na auto týchto rozmerov nie je zlá hodnota. Kabína je teda veľmi slušne vybavená a aj spracovanie a materiály pôsobia kvalitne, nemecká precíznosť  a ergonómia sa tu nezaprie a priestorovo je to tiež fajn.

Corsa

Opel Corsa GS 1,2 T je poháňaná trojvalcom spaľujúcim benzín. Objem 1,2 litra a výkon 74kW/100 koní a 205 Nm. Žiaden hybrid, žiadna baterka. Sto benzínových koní a osemstupňový automat. V mestských rýchlostiach výkon bohato stačí, zrýchlenie aj pružnosť sú na úplne dostatočnej úrovni a zásadný problém sme necítili ani vo dvojici na diaľnici. Corsa bez problému udržuje adekvátne tempo a nemá problém ani s pripájaním sa na diaľnicu. Sto koní nie je nič na športovanie, avšak na bežné jazdenie, aké stačí drvivej väčšine užívateľov, bohato postačuje. Odmenou bude spotreba okolo 5,5 litra v kombinácii mesta a diaľnic, čo je úplne v norme a prijateľné. Chod motora je za studena trochu hrubší, ale trojvalcová konkurencia je na tom podobne, takže ťažko to brať ako výčitku voči tomuto konkrétnemu motoru. V zásade ale odporúčame spriahnuť ho práve s automatom. Jeho osem stupňov radí hladko a efektívne a rozumne pracuje s výkonom a otáčkami motora. Toto je mestské auto a práve do týchto podmienok je automat ako stvorený, takže nám príde ako lepšia voľba než manuál. Ak vyslovene netúžite radiť, berte automat. K dispozícií máte tri jazdné režimy Normal, Eco a Sport a nedozviete sa nič nové, ak napíšeme, že odozva na plyn je najlepšia práve v tom športovom. Ten sme využívali najčastejšie, aby sme z relatívne malého výkonu vydolovali čo najviac.  Aj keď má Corsa iba sto koní, podvozok aj riadenie sú nastavené komunikatívne. Vďaka malým rozmerom je auto obratné a svižné, riadenie reaguje ochotne a poskytuje odozvu. V menších rýchlostiach na zakrútenej ceste sa s Corsou teda viete aj vcelku zabaviť. A to všetko v rámci povolených zákonných limitov.

Corsa

Opel Corsa GS 1,2 T po facelifte je vzhľadovo modernejšie auto. Kabína síce nie je radikálne zmenená, avšak zmeny ako vylepšený infotainment či menej miesta zaberajúci volič prevodovky aj vylepšené materiály z nej robia v globále ešte lepšie auto, než akým bol predchodca. Tri valce a sto koní sú úplne dostatočné pre využívanie auta v meste a blízkom okolí. Ak by ste ho chceli používať ako jediné auto v rodine či cestovať aj na dlhšie trasy s viacerými ľuďmi na palube, možno by stálo za zváaženie zamyslieť sa nad 130 či 136 koňovou verziou. Inak ale ani s týmto slabším motorom neurobíte chybu. Aj s príplatkovou výbavou sa cena tejto Corsy dostala na akcetpovateľných 22 tisíc eur s DPH.

Test Opel Corsa GS 1,2 T

Motor R3 benzín
Objem 1198 cm3
Výkon 74kW/100 koní
Krútiaci moment 205 Nm
   
Prevodovka Automatická 8 stupňová
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4061 mm
Šírka 1950 mm
Výška 1435 mm
Rázvor osí kolies 2538 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1165/1645 kg
Batožinový priestor 309l
Palivová nádrž 44 l 
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 192 km/h 
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,8 s
Spotreba (WLTP) 5,4 -5,5/100 km 
Emisie g CO2/km 124-121