Povedzme si na rovinu, bez zakrývania faktov. BMW ActiveHybrid nie sú až tak ekologické ako by mohol nápis Hybrid znamenať. Vyložene ekologickou alternatívou aj pri novej trojke F10 je predsa model EfficientDynamics.
Ako aj pri päťke sa dá ActiveHybrid chápať skôr ako výkonné auto so zníženou spotrebou a vynikajúcimi dynamickými parametrami. Zvonka sa hybridná trojka líši diskami s menším aerodynamickým odporom a priemerom 18 palcov.
Vnútri najväčšia zmena nastala v kufri, ktorý stratil 90 litrov a má teda iba 390. Naviac umiestnenie batérií za zadnými sedadlami znemožnilo ich sklápanie.
To podstatné sa nachádza pod prednou kapotou. Trojlitrovému šesťvalcu s výkonom 225 kW (306 k) pomáha elektromotor dosahujúci 40 kW (55 k). Sčítavanie ale nefunguje, čiže celkový výkon auta sa vyšplhal k 250 kW (340 k). Z nuly na stovku sa vďaka spolupráci oboch agregátov pri zrýchlení dostane auto za 5,3 sekundy a kombinovaná spotreba je pritom iba 5,9 litra.
BMW ActiveHybrid 3 je vybavené systémom Eco Pro, ktorý pri ustálenej rýchlosti do 160 km/h vypne spaľovací motor a pomocou elektromotora iba udržiava rýchlosť. Na samotné batérie prejde trojka až 4 kilometre s rýchlosťou do 75 km/h.