To, aký motor bude od kapotou nového BMW M3 sa už dosť dlho rozoberalo. Takisto ako aj fakt, že kupé už nebude M3, ale M4. Práve tu predpokladáme, že niekoľko majiteľov zvolí ako doplnok označenie M3 na kufri. Len kvôli historickému odkazu.
Naplnilo sa presne to, čo všetci očakávali. Namiesto veľkého osemvalca pod prednou kapotou je výrazne kompaktnejší radový šesťvalec s objemom tri litre, čo je o liter menej. Ale výkon aj napriek tomu stúpol. Pri zhliadnutí kombinácie názvov TwinPower Turbo sa začína rozsvecovať. Je to prvá M3 s prepĺňaním. Dosahuje o 8 kW (11 k) viac ako predchodca, čiže vrcholí pri 317 kW (431 k). S krútiacim momentom 550 Nm dokáže zvládnuť šprint na stovku za 4,1 sekundy bez ohľadu na karosériu. Ale iba s automatickou dvojspojkovou prevodovkou. S manuálom treba prirátať 0,2 sekundy. Maximum je obligátne obmedzené na 250 km/h, ale pri voľbe M Driver´s Package je posunuté až na 280 km/h.
BMW tvrdí, že nová M3 je o 25 percent úspornejšia ako tá predtým. Vraj jej stačí 8,8 litra sa manuálom a 8,3 s automatom. Za to môže ďakovať aj hmotnosti zníženej o 100 kíl.
To, že obe nové preformance autá vyzerajú drsne je asi zbytočné rozoberať. Zaujímavejšie sú dve možnosti pri automatickej prevodovke. Popri klasickom launch control pribudla aj šifra smokey burnout. Tá pri rozbehu povolí trochu preklzu zadným poháňaným kolesám. Lobovanie pneumatikárskych koncernov sa oplatilo.
Auto sa naživo predstaví v Detroite. Nebude sa však vyrábať v jednej továrni. M3 bude mať v rodnom liste Regensburg a M4 Mníchov.
BMW M3 Sedan
BMW M4 Coupé