Že je BMW M3 E30 kultová klasiska nemá ani zmysel hovoriť. Poctivá a čisto mechanická práca s volantom, pedálmi a radiacou pákou z neho aj dnes robia návykový stroj, ktorého faktor zábavy je vyšší než u mnohých moderných áut. Lenže, na trhu jazdených áut ich je pramálo a ceny za dobrý kus sú vysoké.
O to viac zabolí, ak nejaké z nich skončí v necitlivých rukách tunera. To však našťastie nie je prípad tých M3, ktoré končia v dielňach britského úpravcu Redux. Táto firma sa rozhodla prestavať 30 kusov M3 E30 s filozofiou o zachovanie pôvodných kľúčových vlastností auta a ich vylepšenie a prispôsobenie súčasným požiadavkám. V galérií môžeme vidieť prvý kus z tejto limitovanej série. Pod jeho kapotou sa skrýva pôvodný, 2.3 litový štvorvalec, ktorý bol však v tomto kuse zväčšený na objem 2.5 litra a doplnený turbom. Výsledkom je, aj na dnešnú dobu, viac než slušných 291 kW/390 koní a 529 Nm. Pre puristov je tu však aj možnosť verzie bez turba, ktorej výkon je ale samozrejme nižší. Prevodovka ja poctivá manuálna so šiestimi stupňami, kto by však chcel iba päť stupňov s kratším sprevodovaním, má taktiež na výber. Samosvor nechýba.
Bodykit karosérie je prevažne vyrobený z karbónových dielov, konkrétne nárazníky, prahy, strecha či kapota. Nie je to však len o fešáckom vzhľade a silnom motore, masívne brzdy AP Racing a nastaviteľný podvozok si tu tiež našli svoje miesto. V interiéri možno trochu prekvapí veľký displej namiesto budíkov za volantom, ale ako sme spomínali, prispôsobenie dnešnej dobe bolo jedným z cieľov. Hlboké kožené sedadlá Recaro, rám a kopec alcantary sú hlavnými charakteristikami interiéru. Super sú ale aj kožené rukoväte dverí či tradičná hlavica radiacej páky v tvare golfovej loptičky. S radosťou konštatujeme, že táto úprava ikonickej M3 sa vydarila.