Z Nemecka občas prichádza špecialita vo forme extrémneho modelu BMW. Nie je tomu inak ani v prípade modelu M3, ktorý predstaví novú verziu M3 CS. Skrátka CS znamená Club Sport a ďalej to znamená aj vrchol toho, čo tento model dokáže ponúknuť. Už to predviedli aj predchádzajúce generácie, ale táto posúva hranice ešte ďalej. Má niekoľko zásadných úprav oproti alternatívne s označením Competition.
Prvé a dôležité, čo sa pri tejto možnosti mení, je výkon. Kovaný kľukový hriadeľ a 3D tlačou vytvorená hlava ponúkajú možnosti väčšej výkonovej škály kvôli výraznejšej tuhosti. V preklade to znamená, že nový model má až 405 kW (550 k), čo je nárast o 30 kW (40 k) oproti verzii Competition. BMW M3 CS bude v ponuke iba s automatickou osemstupňovou prevodovkou M Steptronic, ktorá bude spolupracovať s pohonom všetkých 4 kolies xDrive. Je to pre M3 CS úplne prvýkrát, čo bude mať práve pohon všetkých 4 kolies. Ale je to celkom logické, lebo M3 doteraz pohon všetkých 4 kolies jednoducho nemala.
Aj keď je zapnutý režim štvorkolky, tak väčšina výkonu ide na zadnú nápravu. V prípade režimu M Sport a nastavenia trakcie a stabilizačného systému do spánku je možné zvoliť výlučne pohon zadnej nápravy, ako sme zvyknutí napríklad pri M5 a aj M8.
Krútiaci moment 650 m je dostupný od 2 750 do 5 950 otáčok. Na stovku sa tým pádom dostane M3 CS za 3,4 sekundy a na dvojstovku to zvládne za 11 sekúnd. Ak si priplatíte za M Driver’s Package, tak sa posunie aj maximálna rýchlosť, ktorú vozidlo zvládne pred zásahom elektronického obmedzovača rýchlosti. Tá rýchlosť bude 302 km/h.
Výrazné zmeny prišli aj na karosérii, pričom najviditeľnejšie je asi použitie sady diskov s priemerom 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu. Sú štandardne obuté do pneumatík z okruhovou charakteristikou, ale ako nulová opcia prichádzajú pneumatiky s možnosťou použitia na každodennú jazdu. M3 CS je aj o znížení hmotnosti. Tu sa situáciu podarilo vylepšiť mnohými prvkami z karbónu a z karbónom vystuženého plastu. Z karbónových prvkov je napríklad predný spojler, kapota, zadný difúzor, zadné krídlo, ale aj strecha. V interiéri sú z karbónu pádla pod volantom, obklady a stredová konzola. BMW do interiéru inštaluje sedadlá označené ako M Carbon s škrupinovovou charakteristikou a karbónovou zadnou častou.
Nemecká automobilka ponúkne model u nás už onedlho. Zatiaľ si vystačíme s tým, že cena na nemeckom trhu je od 146 000 eur. Je to celkom nárast, lebo štandardná M3 s manuálom je za 90 000 a Competition so štvorkolkou je za 100. M3 CS však bude unikátom a skôr zberateľským artiklom ako masovkou, ktorou, v podstate, M3 Competition stále je.