BMW konečne ukázalo lepšiu verziu M4, CS


BMW dlhšie pripravovalo lepšiu verziu M4. Kým naozaj pretekársky zameraná M4 GTS už svoje miesto v zbierkach našla, M4 CS bude skôr ideovým nástupcom M3 CSL z modelovej generácie E46. Písmená CS majú byť odteraz náznakom extrémnejších verzií, ktoré sú nad M4 s Competition Package.

Výraznou, aj keď nie až tak, zmenou je zvýšenie výkonu. M4 CS pridáva 7 kW (10 k) a hlavne 50 Nm. Celkový výkon tak je až 338 kW (460 k) a krútiaci moment sa dostáva na 600 Nm. Samozrejme sú zaujímavé aj dynamické parametre. Zrýchlenie na stovku je lepšie o desatinu sekundy, trvá iba 3,9 a maximum? To je obmedzené až na 280 km/h.

M4 CS nebude v ponuke s manuálom, výlučne bude mať sedemstupňový dvojspojkový automat. Práve siedmy stupeň je určený na diaľnice a v prípade dlhých presunov znižuje spotrebu. Ale zaujíma to, v tomto prípade, niekoho?

Zmeny nastali aj v hmotnosti. M4 CS zhodilo 32 kilogramov oproti M4 s rovnakou prevodovkou. Napríklad karbónová strecha dala dole 6 kilogramov a posunula hlavne nižšie ťažisko. O 25 percent je ľahšia aj kapota. Veľa ušetril aj interiér, napríklad jednozónovou klimatizáciou a aj iným ozvučením.

Nové M4 CS stojí na zmiešanom setupe kolies, vpredu má 19tky, vzadu dvadsiatky. Tok vzduchu usmerňuje nový predný a zadný spojler, spolu s difúzorom. A teraz to „zásadné.“ BMW M4 CS dá Nürburgring za 7 minút 38 sekúnd. To znamená, že je o 10 sekúnd pomalšie ako M4 GTS, ale zároveň o 14 sekúnd rýchlejšie ako štandardné BMW M4 s DCT.

Ako klesla hmotnosť a stúpol výkon, stúpla aj cena, M4 CS bude v Nemecku stáť od 116 900 eur.