Áno, nadpis som použil čisto ako clickbait, lebo to nie je úplne pravda. Na jednu stranu sa doťahuje svojimi rozmermi na Ghost, ale BMW i7 je tak veľké ako Ghost predchádzajúcej generácie. Nový Ghost je ešte o 20, alebo 15 cm dlhší. Novinka má takmer 5,4 metra a šírku 2 metre, čo naozaj evokuje práve prvý novodobý Rolls-Royce Ghost a tých parelel je ešte trochu viac. A keď som pri porovnaniach, tak i7 je o 16 milimetrov vyšší ako Cupra Formentor.
BMW i7 je jedna z tých najvyššie postavených verzií novej sedmičky. Áno, sedma bude dostupná aj s benzínovým motorom, aj s naftovým motorom, ale táto elektrická má niečo naviac, čo hovorí o komforte. Pohon elektromotormi prináša predtým nedosiahnuteľnú porciu ticha a kľudu bez akýchkoľvek vibrácií spojených s pohonnou sústavou. No a okrem toho ponúka výkon 400 kW (544 k). Má pohon všetkých 4 kolies, čiže má jeden elektromotor vpredu a druhý vzadu, veď toto je i7 xDrive60.
Nová sedmička vzbudila vášne rovnako ako väčšina ostatných nových BMW. Teda okrem tých predajne dôležitých, okrem trojky a päťky, tie si musia zachovať istú dávku konzervativizmu. Ostatné môžu dávať úplne iné smerovanie dizajnu. A povedzme si to hneď na začiatok, toto auto je celé čierne zvonka, čím zanikajú takmer všetky kontroverzné línie. A zanikajú aj veľké kolesá, ktoré majú rovnakú farbu. Disky sú azda najväčšou slabinou vonkajšieho dizajnu tohto kusu a mne reálne chýba farba. Akákoľvek. Dokonca aj sivá by nechala vyniknúť všetky tie tvary prednej masky a zadnej časti. To, že je i7 jedným z najaerodynamickejších modelov tejto triedy je asi jasné. Predbieha ho azda len Mercedes-EQ EQS, ktorý má všetko podriadené koeficientu odporu vzduchu.
Zvonka môže teda nová sedmička vyvolávať naozaj rôzne reakcie. Jedno je však jasné, je jedinečná a žiadne iné také auto v ponuke nie je. A ak zvonka existuje niekoľko jedincov, ktorí tento design zavrhujú, pri pohľade na interiér aj časť z nich obmäkne a pridá sa na stranu tých, ktorí auto uznávajú.
Tento kus je vybavený úplne extrémnym interiérom kombinujúcim kašmírovú vlnenú látku a kožené detaily. Ale to, čo ma šokovalo pri prvom nastúpení sú koberčeky. Hlboké a príjemné. Až som mal okamžite chuť sa vyzuť a šoférovať bosý s tým pocitom hlbokého koberca pod pätami. A to je len začiatok. Sadám do prednej časti. Už tu cítim luxus a elektrické otváranie a zatváranie dverí ho len podčiarkuje. Je to neskutočná frajerina. Nezaostáva za ňou ani stvárnenie a prevedenie všetkých prvkov. Krištáľové aplikácie na stredovom tuneli a na prístrojovej doske s najlepším ambientným osvetlením? Áno! A rovnako strhujúce je aj kvalitatívne prevedenie. Nič nemá ani len náznak, že by niekedy mohlo trochu vrznúť. Sorry, EQS, ale takto sa to robí. Zahnuté sklo s displejmi ma už tak neuchvacuje ako keď s ním prišlo BMW iX. To je pohoda. Vetraná látková sedačka je však trochu veľký overkill.
Zadná časť je ešte väčší extrém. Nehovorím o nastaveniach sedadiel, ani o znova pancierovom prevedení bez náznaku toho, že by v budúcnosti niečo mohlo robiť šarapatu. Toto auto je postavené fantasticky. A potom prichádzajú ďalšie možnosti. Všetko viem ovládať cez displej na dverách. Na oboch stranách. A volím nastavenie Theatre. Auto sa mení na kinosálu, zaťahuje rolety vzadu a na bokoch a zo strechy sa vyklápa obrovský displej. Len ako tam niečo pripojiť. Netuším kde je konektor, Fire TV neviem čo je. Ale chcem si streamovať niečo z Netflixu, alebo iného predplateného systému. To by bola iná paráda. Vlastne, kde mám šoféra? Sedmička už je iba long a aj keď má natáčanie zadnej nápravy a jazdí veľmi dobre, tak ho potrebujem. Keby chcem šoférovať sám, tak si beriem 8 Gran Coupe, predsa!
No a ako som naznačil na začiatku, i7 je elektrická sedmička a reálne dáva väčší zmysel ako akákoľvek spaľovacia. Veď na dlhé trasy na nej chodiť nebudete so šoférom, to pôjdete súkromným lietadlom a na krátke trasy má elektrika veľký význam. Pri mojej snahe o spotrebu som sa dostal na 22 kWh na 100 km, čo by stále znamenalo, že nie som brzda premávky, ale zároveň aj fakt, že na plné nabitie batérie s kapacitou 105,7 kWh brutto, 101,7 netto, zvládnem prejsť takmer 500 km. Výrobca udáva, podľa WLTP až 625 km. Mimo mesta by som mal určite ešte lepšie hodnoty, ale to som nejako merať nestíhal. Pri častom využívaní výkonu som sa zase vedel dostať nad 30 kWh na 100 km, čo zase pri plnom nabití znamená dojazd stále nad 300 km. Cenu radšej ani nechcem vedieť, ale odhadujem tak 180 až 200 000 €. Je plne adekvátna vzhľadom na to, čo vozidlo reálne ponúka a ako je spravené.
Možno niekomu bude dávať väčší zmysel naftová verzia, alebo benzínová, ale mne dáva zmysel aj táto elektrická, ktorá má všetky parametre, aké by som od auta tohto druhu požadoval. Je to vlastne akýsi nástupca nielen predchádzajúcej sedmičky, ale aj malého Ghostu minulej generácie, keďže ten nový je už znova väčší. A prečo ma takéto tvary? Lebo môže. Má šokovať a má zaujať, čo robí úplne s prehľadom a tiež si nájde veľa zákazníkov v ázijských končinách. A tiež naznačuje ako by sa mohli správať budúce elektrické modely Rolls-Royce.