Audi predstavilo ďalšiu novinku zo svojho športového „eskového“ segmentu, model S8. Najväčšia limuzína z portfólia značky dostane, narozdiel od svojich súrodencov, benzínový motor.
A to nie len tak hociaký, ale osemvalcové TFSI s objemom 4.0 litra, dopované hneď dvoma turbami. Aj vďaka ním má motor výkon 420kW/563 koní a hutných 800Nm krútiaceho momentu. Povedzme si ale úprimne, pre auto vážiace dva a pol tony je takýto motor potrebný, najmä ak má ísť o športovú verziu. Vzhľadom k hmotnosti a rozmerom karosérie sa ale nedá úplne hovoriť o športovom aute v pravom slova zmysle. Audi S8 je super rýchly diaľničný expres a nie superšport na zakrútené cesty či okruhy. K motoru ešte dodajme, že rovnako ako iné modely s označením S, aj toto Audi je vybavené 48V polo-hybridným elektromotorom, ktorý má dopomáhať systému start-stop. Jedinou možnosťou prevodového ústrojenstva je osemstupňový automat. Ten posiela výkon na všetky štyri kolesá, samozrejme pomocou tradičného Quattra. Veľmi sofisitikovaný adaptívny podvozok využíva kamery, ktoré monitorujú povrch vozovky a dokážu tak individuálne nastaviť každý jeden tlmič ešte tesne predtým, ako koleso vojde do nerovnosti. Riadené sú inak všetky štyri kolesá a oproti bežnej A8 je iný aj diferenciál. Za príplatok sú k dispozícii aj karbónovo-keramické brzdy.
S8 svojím zovňajškom úplne nekričí do sveta, akých výkonov je schopná. Podobne ako pri iných modeloch S, ide skôr o decentnú športovú eleganciu. Veľké päťlúčové disky a obrovské červené brzdiče ale dávajú tušiť, že nejde o bežnú A8. Vzadu vás o tom utvrdia štyri výfuky a emblém S. Interiér je obložený karbónom a hliníkom, na prešívaných sedadlách tiež nájdeme logo S.
Cenu ani dostupnosť zatiaľ nevieme, tieto informácie sa ale dajú očakávať behom veľmi blízkej doby.