Audi mení znak, pridáva piaty kruh

Audi sa podujalo na ťažký a veľmi zložitý krok. V rámci nových skutočností zmení logo automobilky. Nebude to však taká jednoduchá zmena, ako spravila Škoda s modelom Rapid, keď sa z farebného presunula naspäť k monochromatickému.

Automobilka s Ingolstattu pridá jeden kruh naviac. Dôvodov je hneď niekoľko. Najzásadnejším bude určite avizovaný príchod piatej automobilky pod spoločnú značku. Z histórie je jasné, že doteraz štyri kruhy mali pripomínať spojenie štyroch automobiliek. Pri piatej by logo malo asi taký zmysel ako počet hviezdičiek na vlajke Európskej únie. O ktorú automobilku pôjde zatiaľ Audi neprezradilo, ale koncern Volkswagen špekuloval o kúpe Alfa Romeo. Takže sa treba nechať prekvapiť.

Audi-R8-V10-5circle2

Druhým faktom na zmenu loga je, že Audi sa stane generálnym partnerom letných olympijských hier v Rio de Janeiro v roku 2016 a aj zimných v roku 2018 v kórejskom Pchjongjangu. Takýto druh sponzorovania by mal zvýšiť aj šance Nemecka pri uchádzaní sa o usporiadateľstvo hier v budúcnosti. Pridanie piateho kruhu by tiež znemožnilo použitie prirovnania k piatim kruhom v olympijskom znaku. My sme sa stretli s posmešnými pomenovaniami „Paralympionik“ a „Olympiáda bez Afriky.“

V modelovom roku 2015 budú všetky automobily hrdo prezentovať novú identitu značky. Prvým modelom, ktorý sa do predaja s novými logami dostane bude R8 V10. Audi pozitívne myslí aj na majiteľov posledných modelov a v rámci zvolávacej akcie vymení zdarma všetky logá na autách s rokom výroby od 2009. Síce to pre automobilku bude veľká investícia, ale pomôže ľuďom prijať nové logo. Zvolávacie akcie sa budú organizovať už v septembri tohto roka.

Úsmev, 1. apríl!