BMW 118d už nie je ono? Dajte mu V10

Modelová situácia, ktorú zažil asi každý. Máte doma auto a špekulujete, ako sa dostať k vyššiemu výkonu. Pri prepĺňaných agregátoch to nie je taký problém, ale aj tie majú svoje hranice. Potom nasleduje už len výmena samotného auta, alebo…

Alebo transplantácia. To isté si povedali v TJ Fahrzeugdesign, keď sa im do rúk dostalo BMW 118d kupé. Po všetkých zásahoch ho pomenovali 1M CSL. A je naozaj brutálne. Veď dvojliter na naftu s výkonom 105 kW (143 k) nahradil motor V10 s objemom 5 litrov z BMW M5, model E60. Aby nebolo náhodou kobyliek pod kapotou málo, tak bol výkon dvihnutý na 414 kW (555 k). S pomocou božou a sedemstupňovej prevodovky SMG sa roztáčajú zadné kolesá.

Malý náboj vystrelí na stovku do štyroch sekúnd a dvojstovka sa dostaví za 12 sekúnd. Tri kilečká na tachometri zasvietia za 36 sekúnd. Auto pritom váži celkom slušných 1575 kilogramov. To aj napriek použitiu karbónu na streche, prednej kapote a veku kufra. BMW 1M CSL stojí na devätnásťpalcových zliatinových diskoch a podvozku KW Clubsport Variant 3. O zastavenie sa zase starajú brzdy z X6 M. Kvôli pevnosti niektoré prvky podvozku pochádzajú z BMW M3, model E92.

Úpravca naznačil, že pod 85 tisíc eur za takúto konverziu nepôjde.