V redakcii sme celkom priaznivci pick-upov. Veď taký Ford Ranger Wildtrak bol jedným z najlepších áut, čo sme testovali minulý rok. A vieme, že odolné kusy vyrába Toyota, že ich nájdeme aj u Nissanu, Isuzu, či hromada ameirckých výrobcov. Ale Mazda? Kedysi áno, s Rangerom predchádzajúcej generácie zdieľala pár detailov.
Lenže v Thajsku a Austrálii má japonská automobilka príma biznis. Vyrába model BT-50, čo je v podstate to isté ako Navara, či čokoľvek iné v segmente. Do novej etapy života vstupuje s faceliftom. Lenže skoro nič sa nezmenilo.
Vpredu sú tmavšie svetlá. Aj vzadu. Ale to je asi všetko. Vnútro má, podľa marketingového oddelenia poskytnúť pocit väčšej kvality a v ponuke sa objaví aj parkovacia kamera.
Situácia pod kapotou sa tiež nemení. Štvorvalec s objemom 2,2 litra odovzdá 118 kW (160 k) a 385 Nm. Päťvalec s objemom 3,2 litra zase 147 kW (200 k) a 470 Nm. Počkáááááť! To sú nejaké povedomé kombinácie. Veď predsa Mazda stále spolupracuje s Fordom, takže BT-50 má vnútri schovaného Rangera!