Alpina tiež modernizovala B3, má viac výkonu a novú tvár

Alpina je už dlhoročným tradičným úpravcom modelov s logom BMW. Avšak teraz je už súčasťou samotnej automobilky a preto má prístup ku viacerým novým technológiám a ku vozidla už vo fáze vývoja. To znamená, že len chvíľu po predstavení inovovanej sady karosérií radu 3 štartuje aj ponuka s logom Alpina. Privítajme B3 a D3 S.

Tak ako na základné modely Trojky, aj na B3 a D3 S sa zmenila predná časť, pričom má omnoho konzervatívnejšie tvarované predné svetlomety a trošku väčšie ľadvinky čiže masku chladiča. Tieto prvky nadväzujú na inovovaný ostrejšie rezaný nárazník s tradičným podnárazníkom, v ktorom môže byť logo Alpina, ale, samozrejme, nemusí.

O ponuke kolies ani netreba hovoriť, tam má Alpina štandardnú dizajnovú rôznorodosť a rozdiely vidno aj v zadnej časti. Štyri koncovky výfuku sú po stranách decentného difúzora a naviac je aj odtrhová hrana na veku batožinového priestoru v prípade sedanu. Jemné rozdiel sú viditeľné aj pri novej verzii D3 S.

Interiér prináša to isté, čo priniesol facelift základného modelu. To znamená hlavne stratu ďalších fyzických ovládacích prvkov a prídavok vo forme zaobleného displejového poľa s jedným krycím sklom. Aj tu však prináša Alpina jednu zásadnú zmenu a tou sú špeciálne budíky pred vodičom s modro-zelenou kombináciou, ktorá je pre úpravcu tradičná. O tom, že si zákazník môže zvoliť akékoľvek čalúnenie a lemovanie, prípadne prešívanie, vyšívanie a vyrazené loga je zbytočné niečo písať, to vie každý.

Dôležitejšie je vedieť, že tento upravený model má pod kapotou, v prípade verzie spaľujúcej benzín, B3, trojlitrový radový šesťvalec produkujúci 364 kW (495 k) a 730 Nm. To znamená, že modernizácia priniesla dodatočných 24 kW (32 k) a 30 Nm. Výkon prechádza cez upravenú a zosilnenú 8-stupňovú automatickú prevodovku. V Alpine upravili aj turbá, medzichladiče, chladiče, ale aj náduchy vzduchu. V reálnom svete B3 zrýchli na stovku za 3,6 sekundy a maximálne dosiahne 305 km/h. Kombi to zvláda s horšími hodnotami, konkrétne zrýchlenie je dlhšie o 0,1 sekundy a maximálna rýchlosť je nižšia o 3 km/h.

Alpina D3 S zostáva s rovnakou pohonnou jednotkou, ktorá je tiež trojlitrovým radovým šesťvalcom, ale spaľujúcim naftu. Ponuka výkon 261 kW (365 k) a krútiaci moment rovnakých 730 Nm ako má inovovaná alternatíva v benzínovom poli. Je celkom logické, že zrýchlenie na stovku trvá dlhšie ako v benzínovom protipóle, ale stále je to 4,7 sekundy pre karosériu sedan.

Obe palivové alternatívy využívajú zhodne spomenutú osemstupňovú automatickú prevodovku, ale tiež pohon všetkých štyroch kolies s elektronicky kontrolovaným samosvorným zadným diferenciálom. Alpina pre tieto modely dodáva aj iné pružiny, tlmiče, uloženia tlmičov, ale aj stabilizačné tyčky. V dielňach úpravcu sa podarilo aj trochu inak nastaviť elektronický posilňovač riadenia. Takže auto je vlastne vylepšenou verziou obľúbeného modelu pozicovanou tesne pod M3. A stojí od 77 600 eur.