Víkend v polovici septembra patrí zaujímavému podujatiu. Mercedes-Benz Klub Slovensko tu organizuje Mercedes-Benz Tour. Tento rok sa Tour objavila v malebnom prostredí Turca, so štartom v Turčianskych Tepliciach. Mercedes-Benz Tour je vlastne súťaž presnosti a ja som v nej pohorel ako fakľa.
Prvý deň, v piatok 13-teho stačilo prísť do kúpeľného mesta a vypočuť si základný brífing. Kvôli iným povinnostiam a problémom na ceste som to trošku nestihol. Ale našťastie som sa dovtípil, čo sa bude diať, kolegovia mi detaily zreferovali. Akurát som nepochopil ako sa má súťaž presnosti jazdiť, možno aj preto relatívne tragické umiestnenie.
Po prvej večeri začal hlavný program v sobotu ráno štartom spred hotela Tatra. Štartoval prezident Mercedes-Benz Klubu, primátor Turčianskych Teplíc a pani riaditeľka Aquaparku. Vyrazil som štrnásty na Mercedese V300d s rokom výroby 2024, ktorý kontrastoval s najstaršími automobilmi z roku 1935. Najstarší bol Mercedes-Benz 500K, ktorý v tomto prevedení vznikol iba v 2 kusoch a jeho cena sa šplhá výrazne nad 1 000 000 €. Ďalším zaujímavým kúskom bol určite Mercedes 290 Spezial Roadster, ktorý bol len o rok mladší. Mne sa ale páčili aj rôzne Mercedesy SL, Mercedesy triedy E z generácie W210, ktorá bola prvou s okrúhlymi svetlometmi, ale pozdával sa mi aj môj súťažný špeciál.
Od desiatej prebiehal štart a posádky štartovali po minúte. To znamenalo, že medzi autami tá minúta reálne bola na začiatku. Následne sa rozdiely zotreli, prípadne niektorí, ako ja, obiehali tie pomalšie autá. Ak sa nemýlim, tak som obehol asi 20 áut, čo mi vo výslednom čase vôbec nič nepomohlo.
Štartoval som 10:14, čiže naozaj medzi prvými a prvé auto som predbehol už asi po 5 km na prvej vážnejšej odbočke z hlavnej cesty. Predbehol som ho, lebo šofér zle odbočil.
Po pár kilometroch a pri jazde mimo hlavných ciest a mimo mesta sa obloha zatiahla, čo neprialo kabrioletom. Mne vo V300d to asi bolo jedno. Dôležité bolo, že som sa ľahko dostal do Kláštora pod Znievom, kde prebehla prvá zastávka. Na pauzu bolo vyhradených 30 minút a pre účastníkov organizátori pripravili občerstvenie vo forme croissantov, tyčiniek, čipsov, čohokoľvek, ale aj vo forme kávy a čaju. V relatívne sychravom počasí práve tieto dve tekutiny prezentovali najlepší spôsob osvieženia. A zmrzlinu z logických dôvodov zlého počasia organizátori vynechali.
Pokračujem cez kopec a dedinu Vrícko to Kľačna. Práve tu jeseň predvádza magickú hru. Chvíľami presvitá slnko, chvíľami je hmla, je to taký čarodejnícky magický les ako v Harry Potterovi. Cez Fačkovské sedlo prichádzam na križovatku a do Čičmian. Čičmany sú teraz v kurze, lebo v databázach sú predsa rôzne použiteľné vektory, všakže!
V Čičmanoch je plán veľmi jednoduchý. Obed a k nemu prehliadka dvoch najzaujímavejších historických budov premenených na múzeum. Prehliadka je fajn, ja som na nej nebol aj pred 20 rokmi a vtedy bol rozhodne iný sprievodca, ktorý bol úplne alternatívny. Teraz je to presne prispôsobené aktuálnej dobe a výklad je síce zaujímavý, ale nenudí.
Zastávka v obchode so suvenírmi a štartujem Mercedes V300d. Cesta naspäť už je vlastne priama do Turčianskych Teplíc cez Budiš. Vidím, že niektoré autá stoja, čakajú, ja len prášim koberčeky, lebo som si do interiéru nanosil bordel.
Prichádzam po 5 hodinách, 26 minútach a niekoľkých sekundách. A prehrávam. Prečo? Lebo som zle počúval, nebol som na úvodnej časti a nepochopil som princíp súťaže. Nabudúce budem lepší.
Bez ohľadu na môj výsledok, na 46. miesto, musím pogratulovať víťazovi, ktorý sa dostal presne na stanovený čas. Ten bol 5 hodín, 16 minút, 16 sekúnd. No a víťaz ho dal na Mercedes GLC 350e. Nie je to však prekvapením, lebo práve tento pán jazdí podobné súťaže presnosti pravidelne.
Celá súťaž, celé podujatie bolo zorganizované fantasticky, po skončení oficiálneho programu si mohli účastníci ešte oddýchnuť v Aquaparku, ktorí mali v štartovnom. Mohli si tiež pozrieť výstavu obrazov Alfonza Muchu a k tomu im hudobný sprievod robila Barbora Botošová. Večer zase hudobný sprievod robil Lukáš Adamec.
Nedeľa už patrila len jazdám na druhom najstaršom aute s Mariánom Čekovským, spanilej jazde a vystaveniu áut na námestí v Banskej Bystrici. Odtiaľ už boli odchody individuálne. Budúci rok sa hovorí, že bude Mercedes-Benz Tour na Záhorí, čiže sa jej budem chcieť znova zúčastniť. Je to udalosť, ktorá je výborne zorganizovaná, dobre naplánovaná, itinerár je presný a vynikajúco spravený. Vlastne na adresu organizátorov sa nedá povedať nič negatívne. Všetko, až na počasie, prebehlo bez akýchkoľvek problémov. Počasie bolo problém výhradne pre majiteľov kabrioletov. Ostatní si mohli užiť jesennú atmosféru tesne po letných prázdninách.