Nové S-ko je vždy prelomovým modelom. Akoby triedu a celkovo svet posúvalo ďalej. Pri najnovšej generácii nie je až toľko revolučných zmien, ale niektoré systémy sú dotiahnuté k dokonalosti. Nový model príde spočiatku s troma motormi, každý s úplne inou koncepciou. Nafta, benzín a hybrid. Z každého rožku trošku.
Luxus niečo stojí a základná verzia veľkej limuzíny, ktorá má nahradiť čiastočne aj Maybach začína na cifre nad 80 000 eur. To v porovnaní s konkurenciou môže vyzerať trocha odradzujúco, ale haló, toto je nové eSko! A má štandardný servis na 6 rokov alebo 160 000 kilometrov v cene auta.
Nebudeme porovnávať zbytočne všetko, ale iba tie tri verzie, ktoré ponúka trieda S teraz.
Auto/pohon | Audi | BMW | Mercedes |
Nafta | A8 3,0 V6 TDI / 184 kW (250 k) | 730d / 190 kW (258 k) | S350 BlueTec / 190 kW (258 k) |
Cena | 71 300 € | 77 100 € | 80 160 € |
Benzín | A8 L 4,0 TFSI V8 / 309 kW (420 k) | 750i / 330 kW (450 k) | S500 / 335 kW (455 k) |
Cena | 94 400 € | 94 500 € | 104 688 € |
Hybrid | A8 Hybrid 2,0 TFSI / 180 kW (245 k) | ActiveHybrid 7 / 260 kW (354 k) | S400 Hybrid / 245 kW (333 k) |
Cena | 83 700 € | 89 400 € | 85 620 € |
Rovnako všetky ponúkajú verzie Long, iba pri Audi chýba Hybrid, lebo by bol relatívne slabý na tak ťažkú karosériu.
Auto/pohon | Audi | BMW | Mercedes |
Nafta | A8 L 3,0 V6 TDI / 184 kW (250 k) | 730 Ld / 190 kW (258 k) | S350 BlueTec L / 190 kW (258 k) |
Cena | 75 300 € | 79 800 € | 84 756 € |
Benzín | A8 L 4,0 TFSI V8 / 309 kW (420 k) | 750 Li / 330 kW (450 k) | S500 L / 335 kW (455 k) |
Cena | 98 400 € | 99 500 € | 107 256 € |
Hybrid | X | ActiveHybrid 7 L / 260 kW (354 k) | S400 Hybrid L / 245 kW (333 k) |
Cena | X | 93 000 € | 90 576 € |