Porsche už dávnejšie začalo s tízingovou kampaňou. Prezentovalo fotku historického auta a dvoch vozidiel pod plachtou. Tiež sa automaticky začalo šepkať, čo bude autá poháňať. A našťastie trojvalec to nebude. Veď to je Porsche, nie BMW i8. Pozrite si základné fakty o aute. Alebo so pozrite test predchádzajúceho štvorvalcového Porsche.
1. Má nový názov
Porsche Boxster sa už nebude volať tak ako sa volá. Bude Porsche 718 Boxster. Číslo síce nadväzuje na hyperhybrid 918 Spyder, ale má aj historický význam. Na prelome 50-tych a 60-tych rokov dvadsiateho storočia automobilka vyrábala súťažný špeciál s rovnakým číselným označením. Takže preto.
2. Má iba štyri valce
Zbohom šesťvalec, vitaj turbo ku štyrom hrncom. Je to pravda. Za zadnými sedadlami v 718 Boxster funguje dokonca dvojlitrový štvorvalec. Aspoň, že má usporiadanie boxer, ako pôvodný šesťvalec. Menší motor ponúkne 221 kW (300 k) a 380 Nm. To je nárast o 26 kW (35 k) a rovných 100 Nm.
Porsche 718 Boxster S ešte pritvrdí s objemom 2,5 litra. Štyri valce majú tiež o 26 kW (35 k) viac. Krútiaci moment poskočí o 58 Nm. Celkovo odovzdá 258 kW (350 k) a 418 Nm. Záver? Kúpte si šesťvalec ešte teraz!
3. Volant akoby z oka vypadol tomu v 918 Spyder
Vnútri sú nové výduchy. Nie sú hranaté, ale okrúhle. To nie je veľa. A nezachráni to ani najnovšia generácia infotainmentu. Ale volant vyzerá fakt dobre. Znova, podobne ako názov, pripomína veľký hybrid s otvorenou strechou.
4. Je rýchlejší
Boxster s 2,7-litrovým šesťvalcom dal stovku za 5,8 sekundy (manuál). 718 Boxster so štvorvalcom dá rovnakú rýchlosť za 4,6 sekundy, ak má PDK a Sport Chrono balík.
Boxsteru S pôvodne kilo trvalo 4,8 sekundy. Pri 718 Boxster S sa hodnota dostáva na rovné 4 sekundy. A to už je seriózna hodnota.
5. Má nižšiu spotrebu
Celkovo sa vraj podarilo ušetriť až 13 percent emisii a paliva. To je naozaj pozitívne na downsizingu.
6. Pridal 100 kíl hmotnosti
Najzvláštnejší fakt je práve o hmotnosti. V rámci menšieho motora pribudlo sto kíl. Môže za to turbo a celkovo aj lepšie chladenie.
7. Vyzerá trochu inak
Vpredu je to zrejmé, väčšie otvory na prívod vzduchu, bi-xenóny so štyrmi bodovými LEDkami na denné svietenie… Zboku sú to len prahy. Vlastne nie, aj väčšie otvory na prívod vzduchu a nové kľučky. Úúúúúú! A vzadu samozrejme nový nápis, nové 3D svetlá (doteraz boli asi ploché) a lišta spájajúca svetlá s názvom automobilky. Stále odporúčame tie šesťvalce. Berte kým sú.