SEAT predstavil nový Leon. To vieme. Už sme si ho aj na prvom rande skúsili a bol výborný. Najmä je vymakaný s adaptívnym podvozkom. Nový hatchback je lepší ako predtým a teraz prinášame pár faktov, ktoré nás zaujali pri prezentácii. Teda okrem faktu, že Leonu už SEAT predal 2,2-milióna kusov a v tretej generácii sa omnoho viac do popredia dostala verzia kombi.
1. Má centrálny airbag a Travel Assist
SEAT Leon štvrtej generácie bude tým najbezpečnejším v celej histórii modelu. Toto tvrdenie podporujú rôzne asistenčné systémy, ale aj centrálny airbag, ktorý ochráni vodiča a spolujazdca pri náraze zboku od toho, aby si narazili hlavy navzájom.
Výrazným príspevkom k bezpečnosti bude aj Travel Assist, ktorý zastrešuje udržiavanie v pruhoch a tiež prediktívny tempomat. Samotný tempomat dokáže nielen zrýchľovať a spomaľovať, podľa situácie na ceste, ale tiež podľa limitov, ktoré prečíta z aktuálnych dopravných značiek, či podľa toho aká nasleduje zákruta. Neskôr pribudne aj možnosť automatického predchádzania len vyhodením smerovky.
2. Ambientné osvetlenie vám môže zachrániť dvere
V Leone nie je ambientné osvetlenie len na okrasu. Plní aj funkciu ochrany. Chráni pasažierov pri vystupovaní, lebo ak systém monitorovania mŕtveho uhla zaregistruje auto prichádzajúce zozadu, tak začne toto nepriame osvetlenie blikať. Upozorní tak človeka, čo chce vystúpiť, že sa niečo deje. Dokáže tak zachrániť život, alebo minimálne dvere.
3. Ponúkne veľa možností pohonu
Jasné, základom ponuky pohonných systémov bude litrový trojvalec. Bude mať výkon 66 kW (90 k) a päťstupňovú manuálnu prevodovku. Nad ním bude rovnaký motor, ale bude mať o stupeň viac a výkon 81 kW (110 k). Ešte viac výkonu s manuálom so šiestimi stupňami prinesie 1,5 TSI s vypínaním valcov. Bude mať 96 kW (130 k), alebo 110 kW (150 k). Výkonnejší bude možné kúpiť s automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Táto verzia bude mať štandardne mild-hybridné ústrojenstvo. Vrchol ponuky, výlučne s automatom, 2,0 TSI s 140 kW (190 k) príde neskôr.
Ďalšou možnosťou bude nafta. Dvojliter ponúkne buď 85 kW (115 k), alebo 110 kW (150 k). V ponuke nebude chýbať ani CNG pohon, ktorý je postavený s použitím 1,5-litrového TSI. No a SEAT Leon ponúkne aj hybridný systém s označením e-Hybrid. Ten použije starší motor 1,4 TSI a elektromotor. Celkový výkon bude mať 150 kW (204 k).
4. Je vnútri väčší ako predchodca
Nový Leon znova o trošku narástol. O nárast vnútorného priestoru sa pričinil najmä rázvor zväčšený o 50 milimetrov. To znamená, že na zadných sedadlách je príjemné sedenie aj pre normálne postavy. Pritom neprišiel o litre ani kufor. V hatchbacku je to 380 litrov a v kombi až 620 litrov. Pritom zväčšenie nie je vizuálne registrovateľné. Leon stále pôsobí kompaktne a dynamicky.
5. Stojí od 15 990 eur
Základná cena Leona je 15 990 eur. Už v základnej výbave Reference má základné LED svetlá s označením ECO, udržiavanie v pruhu Lane Assist, ale tiež rezervné koleso a automatickú klimatizáciu Climatronic. Nemá Infinite light LED zadné svetlá, ale samotné LEDky má. V aktuálnom podpornom balíku Premium, ktorý je zadarmo je naviac vyhrievanie sedadiel a volantu a tiež predné hmlovky a kožený multifunkčný volant. Stále má však 66 kW (90 k).
Optimálne je siahnuť po motore 1,5 TSI s manuálom. A najlepšie s výkonom 110 kW (150 k). A najlepšie s výbavou FR. Tam má už štandardne LED prepojenie zadných svetiel (už od Style), kompletne bezkľúčový prístup, nie iba štartovanie a lepšie predné svetlá. V aktuálnom balíku je naviac najlepšia verzia predných LEDiek, balík bezpečnostných prvkov a inteligentné ambientné osvetlenie. Stojí 22 010 eur.
Akú verziu by sme volili my? Ak by sme nečakali na Cupru Leon, tak by to určite bol 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k). Ten motor sme mali v Superbe a ponúkal príjemnú dynamiku a šokujúco nízku spotrebu.