Nissan Skyline GT-R slová, ktoré sú ako zaklínadlo pôsobiace na zmysly človeka dnešného typu. Automobil, ktorý bol už v sériovej podobe krásny a brutálne rýchly. Ikona. Jedno z najlepších áut, ktorého pneumatiky zanechali stopy na asfalte. Čo mu neušlo z cesty, roztrhal ako besný pes. Výstižne ho nazvali redaktori austrálskeho časopisu Wheels „Godzilla“.
GT-Rko nebolo nikdy vyrábané mimo Japonska a jedinými exportnými trhmi boli Hong Kong, Austrália a Nový Zéland. Po roku 1997 ste ho mohli zohnať vo Veľkej Británií. Ako prišli americkí chlapci z SP Engineering k tomuto kúsku (nakoľko v roku 2002 platili prísne pravidlá na dovoz a problémy boli aj ohľadom jeho legálneho užívania na americkej pôde), nechceme vedieť.
A ako dostanete z radového 6-valca s objemom 2.6 litra a dvoma turbami namiesto sériových 246kW (330 koní) výkon 745 kW a teda 1000 koní? Ak máte obmedzený rozpočet ani radšej nezačínajte v opačnom prípade vám gratulujeme. Môžete začať objednávať. U Garreta turbodvojčatá GT35 (to sú tie ozruty s otvorenými filtrami), trojradový medzichladič GReddy Type R, zosilnené zapaľovanie DLI II Twin Power, výfukové ventily Type R, sacie potrubie Hypertune a sania vzduchu SP Engineering, TITEK Innovations poskytne high-flow palivové čerpadlo, osem Denso 1000 ccm vstrekovačov a ARC chladič (pre optimálne fungovanie odstráňte kartón). A zakončíte to výfukovým potrubím napríklad od HKS.
To by na začiatok k motoru mohlo stačiť, no ešte zostáva preniesť krútiaci moment 895 Nm! Tu príde vhod 6-stupňová sekvenčná prevodovka Hollinger s trojlamelovou spojkou OS Giken. Auto potom uložíte na výškovo nastaviteľný podvozok HKS Hipermax II a ľahké 19-palcové disky Volk Racing, ktoré dajú krásne vyniknúť exkluzívnej brzdovej sústave Brembo GT s dierovanými kotúčmi vpredu i vzadu.
Na záver už len predný nárazník Nismo s lízatkom z uhlíkových vlákien, nová kapota FRM, vymeníte bočné prahy, zadné krídlo a nasadíte ARC zadný difúzor. A hotovo! Máte auto, ktoré je na vrchole potravinového reťazca.