Test Peugeot 3008 GT: Štýlový, športový a k tomu SUVčkový

11. novembra 2018 od AktualityPeugeotTesty

Peugeot 3008 bol Autom roka. To vieme. A vieme aj to, že práve tento model je celkom prevratný. Kým pred touto generáciou to bolo relatívne nudné MPV-SUV, teraz je to už čistokrvné SUVčko bez nutnosti hrať sa na šialenú multifunkčnosť.

Lenže aj Auto roka má niekoľko verzií. Kým minule sme mali základný naftový agregát, vtedy ešte so šesťstupňovým automatom, tak teraz sme na úplne opačnom konci spektra. Spektrum však nie je čierno-biele. V tomto prípade je to spektrum skôr čierno-hnedé. Ale aj k tomu sa dostaneme.

Dve farby

Tvary Peugeotu 3008 sú naozaj revolučné. Teda, vzhľadom na to, aký bol predchodca s týmto označením. Vyššia stavba spodnej časti vyniká aj kvôli plastovým lemom. Vrchná časť má, v tomto prípade dvojfarebné lakovanie. Lenže rozdelenie nie je horizontálne, ale šikmé, ani nie vertikálne. Automobilka toto označuje ako Coupe Fraiche.

Auto je s takýmto sfarbením zaujímavé, avšak čierna farba je všeobecne horšia na údržbu. Jednofarebné riešenie je elegantnejšie. Ale o elegancii to v prípade GT nie je, veď to je športová verzia. Športová verzia športovo-úžitkového auta. Možno so sivou to funguje o niečo lepšie.

Už štandardný Peugeot 3008 pôsobí naozaj dynamicky. Ale verzia GT pridáva ešte niečo naviac. Neviete, čo to je? Napríklad sú to 19-palcové zliatinové disky. Tým stále ostávajú dostatočne vysoké profily pneumatík. Takže nemáte úplne nízkoprofilové nezmysly, ktoré na takéto auto nie sú príliš optimálne. Veď s ním môžete ísť aj mimo spevnenej cesty.

Jemné zmeny GT sú aj na nárazníkoch. Teda, vlastne iba na zadnom. Predný je už aj tak dosť agresívny. Vzadu pribudli chrómové koncovky výfukov. Lenže ako prídete bližšie k autu, tak zbadáte, že to vlastne koncovky nie sú, ale len imitácie v nárazníku. Dobre, nie je to strašné, ale ak sa k autu nepriblížite. Vtedy máte pocit, že to je reálne funkčné ukončenie. Dizajn hrá, v tomto prípade, prvé husle a berte to tak, že ak niekto nedobrzdí, nemusí si to takto odniesť výfukový systém.

Moderna v2.0

O tom, že v interiéri Peugeotu 3008 automobilka použila víziu i-Cockpit 2.0 sme už písali v prvom teste. Malý volant, displeje až pod oknom, všetko natočené na vodiča, dotykový displej, témy zobrazenia. Všetko je aj v GT. Nie je v ňom síce podsvietenie, ktoré dokáže meniť farby, ale aspoň si nikto nezvolí úplne kolotočiarsku kombináciu. Možno cirkusovú. Takto je to dané a hotovo.

Prístroje pred vodičom majú niečo z Astonu Martin, otáčkomer má, keď ho máte zvolený, opačnú stupnicu ako je bežné a ide proti tej, čo má rýchlomer. Displej môže zobrazovať aj mapu, alebo môžete zvoliť režim, kedy nezobrazuje takmer nič okrem aktuálnej rýchlosti. V noci to môže byť upokojujúce.

Prední pasažieri majú, oproti tým zadným, jeden výrazný bonus. Sedadlá čalúnené kožou Nappa majú masážnu funkciu. Síce po stlačení tlačidla musia chvíľu počkať, kým prebehne „charging“, ale potom majú jednu z najlepších masáži v tejto cenovej kategórii. Sedadlá sú prevzaté z menšieho modelu 308, kde sú výborné, tu sú tiež veľmi dobré, ale sú uchytené trochu vyššie, čo nemusí sadnúť každému.

Vzadu je situácia ľahko nadpriemerná. Miesta na nohy je dosť, na hlavu tiež, len zvnútra sa všetko zdá trochu ponuré. Čierne čalúnenie, čierny strop a relatívne nízke okná, kvôli dynamickému bočnému profilu nebudú prospievať klaustrofobikom, aj keď práve miesta nie je málo. Masáž vzadu nie je, vyhrievanie sedadiel tiež nie. Ale to nikto nečakal. Takisto nikto nečaká plnohodnotnú 19-palcovú rezervu. A je tam. Dokonca ostáva aj príjemne veľký batožinový priestor. Na Kodiaq nemá, ale stále dokáže zhltnúť veľkú porciu batožiny. Ak by bolo málo, stále sa dajú sedadlá sklopiť.

HotSUV? Možno

Nápis GT by mal niečo znamenať. Musí, predsa, nie? Veľké disky poskytujú lepšie jazdné vlastnosti ako kolesá s väčšími bočnicami pneumatík. To pomáha. V zákrutách sa, prekvapivo, chová táto verzia 3008 veľmi dobre, je celkom vyvážená a funguje. Lenže stále musíte rátať s tým, že máte vyššie SUV, ktoré má vyššie ťažisko a hothatch z neho nebude naozaj nikdy.

Ku pocitu športovejšieho vozidla by možno bolo treba aj viac výbušný motor. Dvojliter BlueHDI 180 ťahá naozaj slušne a dajú sa s ním dosahovať vysoké rýchlosti. Len musíte prepnúť radenie prevodovky do športového režimu. Inak bude výborná osemstupňová prevodovka trochu letargická. Alebo si môžete pomôcť pádlami pod volantom. Tie sú pevné a nie sú úplne pádlami. Sú len metalickými tlačidlami na akýchsi vysunutých ušiach stĺpika riadenia. Fungujú, to je hlavné.

S GT sa vraj dá jazdiť za 5,5 litra na sto kilometrov. Áno, dá. Ale nebudete to robiť. Na spotrebu sú iné autá, iné verzie a iný život. Skôr sa budete pohybovať okolo sedmičky. My sme skončili so 7,3 na sto. S diaľnicami, horskými cestičkami, fotením so zapnutým motorom a všetkým, čo k testovaciemu týždňu patrí. Len nádrž by mohla byť väčšia. Tých 53 litrov nie je málo, ale keby to bolo, čo i len o 7 litrov viac, tak by ste mali sto kilometrov k dobru.

Jazdné vlastnosti sú teda veľmi dobré, motor tiež. A prevodovka je výborná. Zdá sa, že tomuto autu nič nechýba. Možno je to len pár koní naviac (pár kW = kone x 0,736). Optimálny výkon je niekde na úrovni 154 kW (210 k). A k tomu štvorkolka. Na to sme takmer zabudli. Doteraz Peugeot 3008 nemal v ponuke štvorkolku. Aj teraz to je riešené inak. Pohon všetkých kolies má iba plug-in hybrid. Ale už konečne v ponuke je.

Nemusíte váhať

S minule testovaným Peugeotom 3008 sme mali pár problémov. Teraz test prebiehal bez akéhokoľvek incidentu. Po celý čas nám robil spoločnosť vyzretý automobil s príjemným motorom a veľmi silným dojmom luxusu v interiéri. Alcantarové lišty na prístrojovke a dverách nie sú úplne štandard. Ku pocitu prispievalo aj čalúnenie prešívané oranžovou niťou a panoramatické otvárateľné strešné okno. Cena je tiež priaznivá, vzhľadom na výbavu. Dostávate sa síce tesne nad 40-tisíc eur, ale za auto fakt naložené technológiami, výbavou a všetkým.

Peugeot 3008 GT

Motor R4 nafta
Objem 1997 cm3
Výkon 130 kW (177 k) pri 3750 ot/min
Krútiaci moment 400 Nm pri 2000 ot/min
   
Prevodovka Automatická 8 stupňov
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4447 mm
Šírka 1841 mm
Výška 1624 mm
Rázvor osí kolies 2675 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1644/2090 kg
Batožinový priestor 520/1482 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 215 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,0 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 5,3/4,7/4,9
Emisie g CO2/km 129

 

Tags: