Švédsky dizajn je vo forme: Volvo S90

Volvo predstavilo nový model S90. Má nahradiť súčasné Volvo S80, ktoré cesty brázdi vo svojej druhej generácii. S80 bolo dizajnovo najprelomovejším Volvom v histórii automobilky, keď krabicové tvary poslalo na večnosť. Učilo sa od neho aj praktické kombi V70, takže S80 bolo vlastne revolučným modelom.

Nové Volvo S90 je číslovkou najbližšie XC90 a ako predstavitelia Volva prehlásili, že rôzne číselné triedy budú ľahko odlíšiteľné, nie ako u konkurentov. S90 prichádza so svetlami s Thorovým kladivom vpredu a výrazným písmenom C vzadu. Nemôžeme sa ubrániť dojmu, že pôsobí akosi ľahko, na to, že má skoro 5 metrov.

Aj interiér má jasné odkazy na XC90. Je ním veľký vertikálny displej systému Sensus Connect a aj displej miesto prístrojov pred vodičom. Ani nový sedan sa nevyhol možnosti skleného voliča radiacej páky. Vizuálne má vyššia stredná trieda vážneho konkurenta.

Interior Blond Volvo S90

Lenže pod kapotou nebude výborný osemvalec od Yamahy. Nebude tam ani prepĺňaný šesťvalec. A Volvo zatiaľ zanevrelo aj na päťvalce. Spočiatku bude benzínová ponuka pod taktovkou dvojlitrového štvorvalca. Pri T5 s prepĺňaním turbom, T6 k turbu pridáva aj kompresor. A najvýkonnejšia verzia T8 bude hybridná, ale stále s dvojlitrom. Samozrejmosťou budú aj naftové motory minimálne D3, D4 a D5.

Brzdový asistent má oči vidiace dopredu. Dokážu detekovať autá, ale aj veľké zvieratá ako kone, losy a jelene. No a keď ich zbadajú tak brzdia. Najmä v noci super vec. Na diaľnici je zasa ľahko oceniteľné poloautonómne riadenie Pilot Assist. Asistent dokáže auto samostatne držať jemnými pohybmi medzi pruhmi až do rýchlosti 130 km/h. Oba systémy spadajú do snahy automobilky, aby vo Volvách nikto nezomrel a nikto nemal vážnejšie zranenie už do roku 2020.

Viac informácii sa ukáže po predstavení v januárovom Detroite. Dôležité je, že bude nasledovať aj kombi Volvo V90, ale to až v Ženeve.