Prvá jazda: Ford Transit Custom je ešte lepší ako doteraz

29. januára 2018 od AktualityFordTesty  Žiadne komentáre

Ford Transit Custom prešiel polkou životného cyklu. To je dôvod na jemný facelift. Jemný facelift sa teda udial, ale iba zvonka. Vnútri je to skôr revolúcia. Kde sa však neudialo vôbec nič je priestor pod kapotou, tam prebehli zmeny už dávnejšie. Pôvodné dva-dvojky nahradili dvojlitre s vyšším výkonom.

Aj po novom teda bude mať Transit Custom tri výkony. Základ je teraz 77 kW (105 k), stred 96 kW (130 k) a vrchol bude 125 kW (170 k). Výkonnejšie dva môžu mať aj automatickú šesťstupňovú prevodovku, ale štandardom je šesťstupňový manuál.

Najviac na inovovanom Custome zaujme predok. Nie je to prekvapením, lebo ostatné časti sa takmer nezmenili. Vpredu dizajnéri naordinovali novú masku, nový nárazník a nové svetlá. Auto sa tvári modernejšie a výrazne tomuto imidžu pomáha aj nová promofarba, oranžová. Na prezentácii v okolí Frankfurtu sme skúsili všetky motory a dokonca jeden aj v oranžovom aute. A ukázali nám aj inovované Transity Connect a Courier, ktoré nájdete na konci v galérii.

Ford Transit Custom L2H2 130 k AT

Meškali sme, za čo mohlo rozmrazovanie lietadla vo Viedni. A nebolo to málo, takmer dve hodiny. V mieste štartu nás však čakali nové Astony Martin DB11. A okrem nich aj Transity Custom. Po 5-minútovej káve sme dostali kľúče od strieborného kusu s dlhšou a vyššou karosériou. Prvých 80 kilometrov sa prestriedame za volantom tohto fešáka so striebornou farbou.

Kým pohľad zvonka predstavuje nové krivky masky, interiér je úplne iný. Prístrojová doska má celkom nové stvárnenie a pribudlo dokonca aj niekoľko odkladacích priestorov naviac. Nie o všetkých si myslíme, že sú použiteľné, napríklad o tom, vedľa radiacej páky, ale fantáziu konštruktérom treba priznať.

Stredný výkon v najväčšom možnom vozidle je fajn, ale automat ho akosi brzdí. Aspoň taký je pocit, lebo radí rýchlosti naozaj príjemne bez trhania a v tom ideálnom momente. Nie je tu dvojspojka, ale klasický hydrodynamický menič. Auto máme zaťažené, čo tiež trocha podráža nohy dynamike. Našťastie dobiehame v čase, keď ostatní skúšajú iné verzie, nikto na nás nečaká, že kde toľko trčíme.

Odovzdávame kľúče od auta, ktorého základná cena je 23 080 eur bez DPH a ideme rýchlo pozrieť prezentácie.

Ford Transit Custom Sport L2H1 DCinVan 170 k

Po vysvetlení noviniek, ktorých je celkom dosť, ale väčšinu, ako lepšie odhlučnenie, nie je vidieť, pokračujeme jazdami. Času je málo, preto vyberáme najkratší okruh, nech stíhame aj fotenie. Najvýkonnejší motor môže byť zabalený aj do verzie Sport. To je super, lebo táto ponúka pásy, ktoré majú evokovať Mustang. V praxi tak môžete mať na svojom Mustangu rovnaké sfarbenie ako na Transite Custom Sport. Dobre, to asi váš sen nebol, ale aj tak je to milé.

Nový interiér je úplne vynikajúci. Má síce na stojato umiestnený, tabletový displej so systémom SYNC3, ale to vôbec nevadí, všetko sedí na mieste, kde má a všetko máte hneď po ruke. Škoda len automatickej klimatizácie. Customy sú s ňou asi vo vojne, keďže sme ju nenašli ani v aktuálnom cenníku modelu.

Jazda s najvýkonnejším kusom na veľkých kolesách je tiež príjemná. Prevodovka má dobré dráhy a výkonu má motor tiež dosť. Najvýkonnejšiu verziu výslovne odporúčame najmä pre verzie s celkovou hmotnosťou 3,4 tony. Takú nemá žiaden konkurent v tejto veľkostnej kategórii. Keďže DCinVan Sport na Slovensku nie je, tak základná cena plechového kusu s rovnakými parametrami a výkonom je 29 290 eur bez DPH.

Ford Transit Custom L1H1 105 k

Základný motor so základnou veľkosťou bol odetý do nového oranžového odtieňu. Ten je najviac cool, ktorý v ponuke je. Lenže problém je, že vo firemnom svete si túto farbu aj tak dá maximálne pol percenta zákazníkov, lebo je príplatková a kričí. To je naozaj škoda.

S najslabším Customom sme absolvovali rovnakú trasu ako so Sportom. Boli na ňom aj mimomestské komunikácie a musíme uznať, že takýto, aj keď zaťažený kus s manuálom je pocitovo rovnako svižný ako výkonnejší L2H2 s automatom. Zázraky od neho čakať nemôžete, ale ani sa tak ľahko nezadýcha. Reálne však siahnite po akomkoľvek výkonnejšom motore. Stred odporúčame s manuálom a najvýkonnejší motor si kľudne nakonfigurujte aj s automatom.

Základná cena tejto verzie je základnou cenou modelu. Najnižšia suma je 18 990 eur bez DPH.

Tags:  

Napíšte svoj názor

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*