Plateniu pri prepise vozidla sa nevyhneme (návrh schválili)

Pôvodný nový návrh na poplatky bol celkom šialený. Za Focus RS 6307 eur. Kvalitné veci dávajú zákonodarcovia. Nový návrh, ktorý pôjde do prvého čítania v parlamente je  trochu miernejší, za FoFoRS sa bude platiť „iba“ 3900 eur. Zvýšenie tak bude len 903 eur. Nový cenník by mal do platnosti vstúpiť vstúpi do platnosti 1. februára 2017.

Aby sme načreli do dôvodov prečo je takáto situácia. Šéf strany SAS Richard Sulík dal podnet na prešetrenie poplatkov na európske inštitúcie s motívom zrušenia. Lenže pán z vládneho SMERu, najlepší prezentátor grafov, Peter Kažimír si povedal, že nie, že jazdené autá nebudú zvýhodnené a miesto zrušenia vymyslel, že sa poplatky budú platiť pri každom prepise. Sociáne cítenie z toho priam srší.

Druhý návrh tiež ráta so znížením poplatkov pri prihlásení, ale len áut do 176 kW (240 k) a menším ako ten pôvodný. Veď si rozdiely oproti súčasnej norme pozrite sami.

VýkonNový poplatokPôvodný poplatokRozdiel
do 80 kW33 eur33 eur0 eur
od 80 do 86 kW90 eur167 eur - 77 eur
od 86 do 92 kW110 eur217 eur - 107 eur
od 92 do 98 kW150 eur267 eur - 117 eur
od 98 do 104 kW210 eur327 eur - 117 eur
od 104 do 110 kW260 eur397 eur - 137 eur
od 110 do 121 kW360 eur477 eur - 117 eur
od 121 do 132 kW530 eur657 eur - 127 eur
od 132 do 143 kW700 eur787 eur - 87 eur
od 143 do 154 kW870 eur957 eur - 87 eur
od 154 do 165 kW1100 eur1157 eur - 57 eur
od 165 do 176 kW1250 eur1397 eur - 147 eur
od 176 do 202 kW1900 eur1697 eur + 203 eur
od 202 do 228 kW2300 eur2047 eur + 253 eur
od 228 do 254 kW2700 eur2467 eur + 233 eur
od 254 kW3900 eur2997 eur + 903 eur
Prameň: MF SR

Už pri súčasnom stave je vidno športové autá prihlásené v okolitých krajinách, nový sadzobník bude prístup ešte viac favorizovať.

Do zmien bude zapracované aj zníženie poplatku pri prvom prepise. Tu vypadla kategória do 1 roka. Takže predvádzacie autá budú rovnako spoplatnené ako nové. Kúpa auta už s evidenčným číslom od predajcu nebude vôbec žiadno extra zvýhodnená.
Aj keď v druhom návrhu figurovalo zníženie až od druhého roka, reálne to bude od prvého.

Vek vozidlaKoeficient násobenia
Prvá evidencia1.00
Do 1 roka0.82
Do 2 rokov0.68
Do 3 rokov0.56
Do 4 rokov0.46
Do 5 rokov0.38
Do 6 rokov0.32
Do 7 rokov0.26
Do 8 rokov0.23
Do 9 rokov0.19
Do 10 rokov0.16
Do 11 rokov0.14
Do 12 rokov0.12
Do 13 rokov0.1
Do 14 rokov0.09
Do 15 rokov0.08
Do 16 rokov0.07
Nad 16 rokov0.06

Držitelia preukazu „ťažko zdravotne postihnutý“ budú mať stopercentnú zľavu ak poberajú príspevok. Ak nie, tak dostanú veľkorysú zľavu až 100 eur. Zvýhodnené budú aj hybridy a autá s alternatívnymi pohonmi.

Príklad 1: Nové Ferrari LaFerrari Aperta má síce výkon skoro 1000 koní, ale plnú sumu 3900 eur zaň pri prihlásení nezaplatíte. Budete ľahší iba o 1850 eur, keďže je auto hybrid.

Príklad 2: Nový Civic Type-R má výkon 228 kW. To znamená, že po novom za prihlásenie zaplatíte 2300 eur, o 253 eur viac ako prí súčasne platnej úprave.

Príklad 3: Lamborghini Diablo z roku 1998 je síce v najvyššej skupine, ale musíte na poplatok 3900 eur uplatniť aj koeficient 0,06. Reálne za prihlásenie aj prehlásenie zaplatíte 234 eur.

Príklad 4: Kupujete od suseda ročné Suzuki Vitara. Má výkon 88 kW (120 k). Zaplatíte pri prepise rovnakú sumu ako on zaplatil pri kúpe nového auta, 110 eur. Nevadí, že on na ňom za ten rok stihol spraviť 70 tisíc kilometrov. Po roku zaplatíte 110 eur vynásobených koeficientom 0,82, takže pri prehlasovaní vytiahnete z vačku 90,2 eura.

Príklad 5: Dodávka Ford Transit Custom s výkonom 125 kW (170 k) s tromi miestami na sedenie je teraz vo výnimkách a platí sa za ňu iba 33 eur pri prihlásení. Teraz už výnimka nebude a aj pri dodávkach bude výkon považovaný za luxus. Zaplatíte 530 eur.

2 thoughts to “Plateniu pri prepise vozidla sa nevyhneme (návrh schválili)”

  1. Uplna idiotina, cele tieto sproste poplatky.

    Keby sa konecne radsej zameraju na velke danove uniky roznych firiem.

    1. a okrem danovych unikov firiem by sa mohli zamerat aj na uniky priamo v parlamente a vo vlade :/

Comments are closed.