Osmička vracia BMW do hry veľkých kupé

Jasné, sú to najzbytočnejšie autá, na piatich metroch máte predsa hocijaký rodinný minivan pre siedmich. Ale veľké kupé nie sú ani pre piatich. Aj štyria v nich majú problém. Ale pritom majú radosť tí okolo. Veľké kupé pôsobia ako zjavenie v premávke, pôsobia ako niečo úplne iné od bežných približovadiel.

Sú zbytočné, ak nechcete križovať kontinenty, zaberajú veľa miesta, ale vyžarujú takú charizmu, akú napríklad Subaru BRZ, ani Mazda MX-5 mať nebudú. Sú vynikajúcimi autami, ale veľké kupé až zatajuje dych.

A nová osmička od BMW je naozaj úchvatná. Vyzerá takmer ako koncept z roku 2017, ale tvary má prispôsobené tomu, čo je reálne v súčasnosti. Veľké ľadvinky vpredu nenechajú nikoho na pochybách o výrobcovi. Aj zboku a zozadu je identifikácia naozaj jednoduchá. Akurát tie kľučky na dverách nie sú úplne oku lahodiace. Ale nový výduch za kolesami a línie na dverách sú.

Interiér dokonca niektoré prvky našiel u predchodcu s vyklápacími svetlami. Pred radiacou pákou je taký priestor, ktorý presne toto pripomína. Inak volič radiacej páky je naozaj dokonalý, už nie je joystickom ako doteraz. A interiér je síce stále BMW, ale vyzerá vynikajúco, lepšie ako v akomkoľvek inom aute značky.

Na začiatok budú v ponuke dve verzie. Vrchol bude M850i xDrive. To znamená 4,4 V8 s dvomi turbami, osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Má výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment 750 Nm. Reálne dokáže na stovku došprintovať za 3,7 sekundy a maximum obmedzí elekronický zásah pri 250 kilometroch za hodinu.

Úspornejšou alternatívou bude 840d xDrive. Trojlitrový radový šesťvalec má dve turbá, tiež osemstupňový automat a výkon 235 kW (320 k). Zaujímavý je aj krútiaci moment 680 Nm. Stovka v podaní naftovej verzie bude v priebehu 4,9 sekundy. Maximum je na rovnakej úrovni ako pri benzínovom agregáte, tiež je obmedzené.

Hovorí sa, že okrem týchto modelov BMW vyvíja aj M8 a 8 kabriolet.