Nástupca Maybachu je nová trieda S (kráľ je mŕtvy, hurá kráľovi!)

Ukončenie výroby Maybachu sprevádzali slová, že ho čiastočne nahradí nová trieda S. Bentley radšej všetkým jeho vtedajším majiteľom zaslalo ponuky, lebo tomu tvrdeniu neverilo. Ale asi to tak naozaj bude.

Aby nové eSko hodenú rukavicu zodvihlo, muselo sa trocha zväčšiť. Na dĺžke zaznamenalo prírastok 20, na šírke 28 a výška klesla o 25 milimetrov. Celkovo sa tak nová trieda S s označením W222 dostala na rozmery 5116x1899x1496 milimetrov. Najväčší prírastok nastal na rázvore. Stotridsať milimetrov naviac ho dostalo na 3035 mm. A to sa ešte pripravuje predĺžená verzia, ktorá pridá ďalších 130 milimetrov.

Zvonka je to už na prvý pohľad Mercedes so všetkým, čo k nemu patrí. Trochu konzervatívny, ale veľmi majestátny, veľkolepý a elegantný. Línie dokázali udržať koeficient aerodynamického odporu na veľmi dobrej hodnote 0,24.

O dvadsať rokov budú mať technológie, ktoré sú teraz v eSku aj autá z nižších tried, veď tak dopadlo ABS, či ESP. Takže v budúcnosti sa môžeme dočkať balíka Air Balance Package s filtrovaním a ionizovaním vzduchu s občasným prístrekom parfumu. Možno budú aj displeje miesto prístrojov, v prípade W222 sú dva s uhlopriečkami 12,3 palca každý. Ale o implementácii zadných sedadiel polohovateľných v desiatich smeroch pochybujeme, najmä v menších autách, pretože s výsuvnými opierkami nôh by sa tam predsa nezmestili.

Spočiatku budú štyri verzie. A hneď tri palivové kombinácie. Ako základ bude predbežne S 350 BlueTec s naftovým šesťvalcom a objemom tri litre. Výkon 190 kW (258 k) a krútiaci moment 620 Nm budú dostatočné.  Benzín zase natankujete do pjetikila – S 500. Prepĺňaný agregát má 335 kW (455 k) a 700 Nm a vlastne stovku za 4,8 sekundy. Treťou voľbou bude S 400 Hybrid. Spaľovací agregát kombinovaný s elektromotorom dosahuje 225 kW (306 k) a 370 Nm. To stačí na stovku za 6,8 sekundy a kombinovanú spotrebu 6,8 litra benzínu na sto kilometrov. Naftový pohon zastáva ešte aj S 300 BlueTec, čo ale nie je trojliter, ale iba 2,1-litrový štvorvalec. Asi sa S250 CDI nepredávalo dostatočne dobre. Výkon však ostal ako predtým, 150 kW (204 k) a 500 Nm. Vraj dá stovku za 7,6 sekundy.

Slová sú ohľadne dizajnu zbytočné, galéria hovorí za všetko. My sa tešíme na ultimátny model S65 AMG…