Načo trojku, keď môžeš mať Jaaag?

Jaguar XE bol v poslednej dobe veľkou záhadou a automobilka nás naťahovala rôznymi poodhaľujúcimi fotkami. Ale už sú špekulácie o vzhľade minulosťou. XE sa tvári akoby chcelo zožrať Audi A4 na raňajky, BMW radu 3 na obed a Céčko od Mercedesu na večeru. Olovrant potom bude v znamení Lexusu IS.

Agresívny tvar prináša tvar prednej časti pripomínajúci ostatné modely. Ale Jaag neprešiel na taktiku konkurentov a zozadu XE vyzerá naozaj samostatne. Možno tvary zadnej časti môžu byť pre niekoho nudné, ale až na zadné svetlá je vynikajúca. Dynamika celkovo autu nechýba.

My by sme asi v tejto triede mali voľbu jasnú. Lenže pri pohľade do vnútra vidíme len okrúhly prepínač automatu, ale manuál bude dostupný tiež. Interiéru vládne jednoduchosť a kombinácia čiernej a červenej mu očividne svedčí. K peknému tvaru sa pripája fakt, že koeficient aerodynamického odporu Cx bude len 0,26. No a s motorom V6 bude vážiť iba 1474 kilogramov.

XE nahlad

Okrem šesťvalca sa pod kapotou objavia aj nové agregáty zo série Ingenium. Prvý z nich bude naftový dvojliter buď s manunálom so šiestimi stupňami, alebo s osemstupňovým automatom. Najekologickejšia verzia sa má dostať emisiami CO2 na hodnoty 99 gramov na sto kilometrov. A jeho kombinovaná spotreba bude 3,7 litra na sto kilometrov.

Ale pekne postupne, XE-S bude poháňané motorom V6 a Jaguar ho ukázal priamo na promo fotkách. Trojliter ponúkne 250 kW (340 k) a 450 Nm. S osemstupňovým automatom sa dostane na stovku za čas okolo piatich sekúnd. Maximum, po vzore nemeckých súperov, Jaguar obmedzil na 250 km/h.

Jaag ešte nezverejnil ceny, ale predpokladá sa, že na Britských ostrovoch bude stáť okolo 27 tisíc libier. A čo z toho vyplýva pre nás? No predsa to, že keď je v Británii o 1500 libier lacnejší ako BMW radu 3 s podobným motorom, tak by to tak mohlo byť aj v iných končinách. Len tak mimochodom, na predstavení, ktoré sa dalo sledovať online vystupovali Kaiser Chiefs a pekne to odpálili pesničkou Ruby.