Madvertising – Keď ide o viac, ako len o reklamu

7. januára 2012 od AktualityČlánky

BMW svojho času spravilo úžasnú kampaň. Niektoré reklamy sú pekné, milé, vtipné… Ale BMW na to išlo ináč. V rokoch 2001 a 2002 použila k propagácii krátke filmy, v ktorých sa objavili nielen zvučné mená hercov, ale aj zvučné mená režisérov. V každom prípade hral šoféra Clive Owen, ktorý účinkoval napríklad aj v Sin City.

Prvý kúsok s názvom Ambush pripomína niečím film Kuriér (The Transporter). Režíroval ho John Frankenheimer, ktorý okrem iného režíroval aj film Ronin, z ktorého bola posledná pondelková naháňačka.

Nasledoval Chosen režírovaný Ang Leem (Crouching Tiger, Hidden Dragon a Hulk), The Hire: The Follow s Mickey Rourkeom a Adrianou Lima, režírovaný Wong Kar-waiom.

Prvá séria sa stala známa najmä kúskom Star, kde účinkovala Madonna a režíroval ho Guy Ritchie.

Séria skončila krátkym filmom s názvom Powderkeg. Režíroval ho Alejandro González Iñárritu (Amorres Perros, 21 Grams).

Druhá séria mala tri časti:

Hostage – hrali: Maury Chaykin a Kathryn Morris, réžia: John Woo (Mission Impossible 2, Paycheck)

Ticker – hrali: Don Cheadle a F. Murray Abraham, réžia: Joe Carnahan (A-Team)

Beat the Devil – hrali: James Brown, Gary Oldman, a Danny Trejo, réžia: Tony Scott (Man on Fire)

Kiežby takéto reklamné krátke filmy vznikali naďalej.

Tags: