Made in China pre Austráliu. Našťastie!

Na druhej strane zemegule, u protinožcov v Austrálii, sú určite všetci netrpezliví. No dobre, možno nie úplne všetci. Minimálne však tí, ktorí pri každodennej práci používajú dodávku prípadne mikrobus a majú v pláne obnoviť svoj vozový park. A presne pre týchto zákazníkov má najväčší čínsky výrobca áut SAIC (Shanghai Automotive Industry Company) Motor v rukáve pár es. Pre prípad, že o SAIC Motor nikto ešte nepočul, zmienime pár faktov. Vlastní tradičné britské značky športových vozidiel MG, ako aj práva na osobné autá Rover a má tiež spoločné podniky s General Motors a Volkswagen v Číne. A za predchádzajúci rok predal viac ako 4 milióny vozidiel a dosiahol zisk cez 54 miliárd amerických dolárov.

Prvým esom je Maxus V80, model ponúkaný v štyroch osobných a troch nákladných variantoch. Na kratšom rázvore, s celkovou dĺžkou 4.95 metra odvezie 11 pasažierov. V luxusnejšej, väčšej verzii majú pri dĺžke 5.7 metra a výške 2345 alebo 2552 milimetrov dostatok priestoru až 15 cestujúci.

Do štandardnej výbavy patria zliatinové kolesá, parkovacie senzory, denné LED svetlá a dvoj zónová klimatizácia. Osobné verzie majú dvojité posuvné bočné dvere s elektricky ovládaným schodíkom, na nákladných modeloch nájdeme zadné dvojkrídle dvere. Drahšie modely majú navyše cúvaciu kameru a systém sledovania tlaku v pneumatikách.

A všetko to utiahne v ponuke jediný, naftový 2.5 liter so svojimi 100 kW a krútiacim momentom 330 Nm od VM Motori. Prevodovka je 5 stupňová, podľa želania manuálna alebo automatická. Všetky kolesá sú vybavené kotúčovými brzdami, systémom ABS, EBD a BA. Iba ESP chýba a nie je vôbec v ponuke.

Druhým esom je, a nie je to aj nám známy Sprinter, JAC Sunray. O tom vieme, že má na rozdiel od konkurenta v ponuke dva motory. Klasický naftový 2.7 litrový štvorvalec s výkonom 88 kW/360 Nm môže nahradiť výkonnejší 2.8 liter. Ten produkuje 110 kW, krútiaci moment 360 Nm a spriahnutý je s 5 stupňovým manuálom alebo automatom. Teoreticky tak svojich 14 m3 nákladu alebo 15 cestujúcich odvezie rýchlejšie a s menšou námahou.

Na zásobovanie a kľučkovanie v mestských uličkách bude vhodnejší menší a dizajnovo originálny JAC Refine. Nakoľko sa usilovne pracuje na naftovom pohone a automatickej prevodovke, záujemcom musí stačiť prepĺňaný dvojliter (120 kW/235 Nm) a 6 stupňový manuál.

.