Má vôbec 850 koní v Géčku zmysel?

Mercedes vyrába jedno šialené auto. Je ním trieda G. Vlastne, tých šialených je viacero, ale povedzme si to priamo, iné verzie ako Professional zmysel naozaj nemajú. To je pracovné auto, aj keď za 90 tisíc, to dokáže využiť potenciál toho, čo zveľaďovali generácie predtým. Mimochodom, vyzerali takmer rovnako.

Možno má zmysel ešte G350d a s privretými očami G500. Ale na štandardných diskoch, nie na 22-kách. Takže zostávajú ešte dva motory, ten v G63 a G65. Ani jeden nemá hlbší zmysel okrem imidžu. A preto chcete minimálne to G63. Už v 500vke je výkonu toľko, že proste podvozok nemá ani najmenšiu šancu to decentne zvládať inde ako na rovinke. No a G63? Fakt, výkon si lepšie užijete v Éčku, alebo CLSku.

Ale ani jazdné vlastnosti tehly nezabraňujú úpravcom trochu sa pohrať aj s takto nezmyselným autom. Napríklad Posaidon predstavil niečo, čo označuje G63 RS 850. Z 5,5-litrového motora V8 sa úpravami podarilo dosiahnuť 625 kW (850 k) a krútiaci moment je šialených 1 350 Nm. Ak by ste chceli vedieť, tak štandardne mal motor 420 kW (571 k) a 760 Nm.

Krabica je na stovke za 3,6 sekundy a maximálne vraj má ísť až 285 kilometrov za hodinu. Neveríme, že by to niekto skúšal. Viac výkonu je záležitosťou výmeny programu riadiacej jednotky a vnútorností motora. Nové sú aj vnútornosti prevodovky.

Určitými zmenami musel prejsť aj podvozok. Má tlmiče nastaviteľné do troch setupov. A auto stojí na 22-palcových zliatinových diskoch. K tomu ešte pribudli brzdy šlohnuté z S63. Stále to nemá zmysel, ale aj napriek tomu ho chceme. Určite aj vy, že?