Ford predstavil novú Kugu s tromi druhmi hybridu

Ford predstavil na svojej konferencii Go Further niekoľko noviniek. Pre Európu bude určite jednou z najdôležitejších nová generácia SUV Kuga. SUV sú in a Ford to dobre vie, aj preto má práve Kuga nahradiť modely C-Max a Grand C-Max. Je kvôli tomu aj väčšia.

Nová Kuga narástla o 44 milimetrov na šírku a o 89 na dĺžku. Rázvoru pribudlo 20 milimetrov. Veľkosť sa pretavila do vnútorného priestoru, ale aj do batožinového. Tomu pribudlo 67 litrov. Väčší interiér si vzal vzor prístrojovej dosky z menšieho Focusu. Rovnaké rozloženie nie je na škodu. Kuga však ponúkne aj digitálny panel miesto prístrojov. Ale nie štandardne, takže tí, ktorí majú radi ručičkové ukazovatele nebudú ukrátení. Ford ponúkne aj wi-fi hotspot až pre 10 zariadení, či milión iných vychytávok. Fakt ich bude veľa, napríklad adaptívny tempomat a udržiavanie v pruhoch, či sledovanie mŕtveho uhla a automatické parkovanie.

Dizajn vidíte na obrázkoch, k tomu netreba nič hovoriť. Azda len toľko, že väčšia Kuga vyzerá menšie, takže dizajnéri rozmery pekne zamaskovali. Dôležitejšie sú pohonné systémy. Kuga bude mať klasicky benzínové motory EcoBoost s objemom 1,5 litra a naftové EcoBlue s objemom 2 litre. Ale zaujímavé sú hybridy. Budú až tri.

Prvý bude plug-in hybrid s 2,5-litrovým benzínovým motorom s Atkinsonovým cyklom. Spolu s elektromotorom dokáže vyvinúť 165 kW (225 k). Na jedno nabitie zvládne, podľa WLTP, až 50 kilometrov bez spaľovacej časti, za čo môže akumulátor s kapacitou 14,4 kWh. Spotreba potom priemerne vychádza 1,2 litra na sto kilometrov.

Kompletný hybrid bez možnosti nabíjania z elektrickej siete bude mať rovnaký motor. Na sto kilometrov spáli 5,6 litra benzínu. Bude však mať rôzne úľavy z poplatkov, čo prinesie zlacnenie prevádzky.

Tretí hybrid bude mild v naftovom motore. Integrovaný štartér-generátor bude pomáhať motoru a energiu bude získavať z brzdenia. Kombinovaná spotreba naftového mild-hybridu bude na úrovni piatich litrov nafty na sto kilometrov.