Ford predstaví v Bratislave Edge, Focus RS a aj nový Ranger

Budúci týždeň nás čaká Bratislavský autosalón, ktorý aj tento rok doplní Exclusive Salon. V expozíciách sa objavia rôzne novinky, dokonca jedna európska premiéra. Svoju zásluhu na tom má aj značka s modrým oválom, Ford.

Importér pripravil predautosalónové stretnutie a predstavil nám novinky pre náš trh, na ktoré sme toľko čakali a onedlho ich môžete vidieť aj vy. Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše. Každý fanúšik značky Ford sa tešil na nový Focus RS.

Ford Focus RS

Pohon štyroch kolies, 257 kW (350 k),či možnosť voľby zo štyroch režimov: Normal, Sport, pre okruh stvorené Track a Drift robia z auta skutočne zbraň na akú vyzerá pri prvom pohľade. Za všetku mágiu môže systém Ford Performance AWD. Skladá sa z dvoch elektricky ovládaných lamelových spojok ktoré rozdeľujú výkon nielen medzi prednou a zadnou nápravou, ale dokážu vzadu poslať výkon v pomere 100:0 aj na ľavé alebo pravé koleso. Ako aj vy, aj my chceme vedieť ako jazdí a sme zvedaví práve na tento systém pohonu.

Ford Mondeo Hybrid

Ford s novinkami nikdy nekončí a ďalej predstaví Mondeo Hybrid. Sľubuje hlavne dostupnosť pre ekologicky mysliacich ľudí. Cena bude okolo 30 tisíc eur vo výbave podobnej Titanium, akú si kúpite s naftovým motorom. Či príde na trh aj kombi sme sa však nedozvedeli. Skôr však nie, lebo by z hľadiska kufra bolo naozaj nepraktické. S Hybridom sme jazdili na prezentácii v Grécku. Aj keď to bolo len pár kilometrov.

Ostali nám ešte dve novinky, čo žiarili vďaka farbe v showroome na Zlatých pieskoch skoro viac ako Focus RS a Mondeo Hybrid. Faceliftom prešiel Ranger a chýbajúcu dieru na trhu v Európe medzi väčšími SUV vyplní nový Edge.

Ford Ranger

Ranger, ktorý už aj pred faceliftom prebrodil vodu s hĺbkou 80 centimetrov a zdolal rôzne kopce dostal novú tvár. Pribudli mu modernejšie technológie ako SYNC 2 s 8-palcovou dotykovou obrazovkou a elektronický posilňovač riadenia. Aby mal znova šancu vyhrať International Pickup Award zapracovali konštruktéri aj na motoroch, čo by malo znížiť spotrebu až o 17 %. Overíme si dúfame v praxi už čoskoro. Test verzie pred faceliftom sme už absolvovali a na nový model sa fakt tešíme.

Ford Edge

Edge je pre väčšinu asi neznámy pojem. Teda, ak sa nezaujímate o americký trh, pre ktorý sa vyrábal už od roku 2006. K nám príde s dvomi dvojlitrovými naftovými motormi. Jeden bude mať 132 kW (180 k), druhý s automatom PowerShift až 154 kW (210 k) vďaka dvom turbám. Výbavy zatiaľ nie sú známe a ceny sa rovnako dozvieme až neskôr. No lepší základ bude určite nad hranicou 40 tisíc eur.

Nájdete ešte nejakú triedu v ktorej nemá značka Ford zastúpenie?