Ford Focus RS dostane konečne 4×4

Ford predstavil nový Focus RS. Jedným slovom je brutálny. Tvary stratili akýkoľvek náznak prívetivosti. Predná časť žerie menšie psy a vypľúva ich ako sekanú zadnými kanónmi. Vzadu sa ukázalo aj krídlo, podobne veľké ako na Escorte RS Cosworth.

Rýchlosť bude vyžarovať aj z interiéru. Môžu za to sedadlá Recaro a volant so zrezanou spodou časťou. Automobilka nezabudla ani na systém SYNC ovládaný dotykovým displejom s ôsmymi palcami. Osem palcov netreba na ovládanie, toľko je uhlopriečka. Na vrchu prístrojovky pribudli ukazovatele tlaku oleja, tlaku turba a teploty oleja, podobne ako v slabšom ST.

Ale to je stále bižutéria. Drahokam je schovaný. Motor so štyrmi valcami, objemom 2,3 litra a označením EcoBoost spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Najväčšie prekvapenie je pohon všetkých kolies. Pohon dokáže nasmerovať až 70 percent výkonu na zadnú nápravu. Podľa Kena Blocka, ktorý spolupracoval pri vývoji, je to správna hodnota na extrémnu zábavu. Asi vie o čom hovorí, chlapec.

Vráťme sa k motoru. Dopracuje sa k výkonu 235 kW (315 k). A to už je teritórium Subaru WRX STI, nie bežných hothatchov. Teda, podľa Fordu, má byť ten výkon ešte vyšší.

Bežným smrteľníkom sa Focus RS tretej generácie, čiže prvej so štvorkolkou, ukáže na autosalóne v Ženeve budúci mesiac.