Dacia Dokker je na Slovensku a je lacná!

Nízka cena pri Dacii nie je žiadnym prekvapením. Ale po prezentácii sme však nenašli žiadne prvky, ktoré by ju odlišovali od ostatných konkurentov v triede. Pod pojmom odlišovali si predstavte bolo horšie.

V prvom rade Dokker prichádza na Slovensko v dvoch alternatívach. Tradične, ako to už v triede býva bude voľba medzi úžitkovou a osobnou verziou. Obe majú zhodne 436 centimetrov na dĺžku, 175 na šírku a 180 centi na výšku. Rozdiel medzi nimi je očividný, osobná verzia má predsa okná.

Osobák pojme 5 pasažierov a k nim až 800 litrov batožiny. Prečítajte si objem kufra ešte raz. Že aká Octavia Combi? Jasné, tá je inde. Po sklopení sedadiel vznikne jaskyňa s objemom až 3000 litrov. A naviac dĺžka podlahy po sklopené zadné sedadlá dosahuje až 157 centimetrov. Na festivaloch bude asi treba spať došikma, ale aj tak je to dobrá hodnota.

Dokker v päťmiestnej verzii má štandardne bočné posuvné dvere vpravo. Dvere na druhej strane sú buď za príplatok, alebo tiež štandardne v najvyššom stupni výbavy Arctica.

Úžitková verzia má objem nákladného priestoru až 3300 litrov. Dĺžka podlahy je pritom až 1,9 metra. Jediným mínusom asi bude, že medzi blatníkmi je iba 117 centimetrov, čo je o tri menej ako má bežná paleta. Takže budúci majitelia môžu na prevoz dvoch paliet zabudnúť. Ale zato môžu naložiť až 600 kilogramov pri základnej výbave Access a až 750 kilogramov pri Ambiance.

Ak však vodič dodávkovej verzie uzná, že je objemy a veľkosti sú málo, môže sklopiť sedadlo spolujazdca a otočiť časť deliacej mreže. Tým síce vytvorí konfiguráciu „Forever Alone,“ ale odvezie až 242 centimetrov dlhý predmet a objem nákladného priestoru sa zväčší až na 3,9 metra kubického.

Nezávisle na verzii bude auto možné vybaviť multimediálnym systémom MediaNav. A taktiež pozitívnou správou je, že ozvučenie je odvodené od systému 3D Sound by Arkemis, ktorý používa Renault.

Motory si pozrite v cenníku, radšej sprostredkujeme jazdné dojmy. Skúšali sme Dokker v osobnej verzii. A bol v plnej výbave. Naživo nevyzerá novinka príliš veľká. Ale v momente ako nasadnete, zistíte, že Dokker veľký je. Miesta nad hlavou máte habadej, dokonca toľko, že tam vošla veľká polica nad čelným oknom. Tam bola vtipne umiestnená sada povinnej výbavy. MediaNav fungoval presne tak ako mal a jediné, čo vpredu chýbalo bola lakťová opierka. Situácia na zadných sedadlách má tiež veľkorysé podmienky. Sedadlá sú delené v pomere 1:2. A zadní pasažieri majú od sedáku po strechu až 1065 milimetrov. Zatiaľ všetko super. Ale šok, znova pozitívny, sa dostaví po otvorení dvojkrídlových zadných dvier. Kufor je naozaj obrovský. Normálne by tam vošli ešte dve sedadlá!

Naštartovanie prebudilo motor 1,5 dCi s 66 kW (90 k). A najvýkonnejšia naftová jednotka Dokkeru vyslovene sedí. Prevodovka je síce trocha gumovejšia, ale v triede skôr štandardná. Viac detailov prinesieme pri teste.

Ceny osobného Dokkeru:

Motor/Výbava

Access

Ambiance

Arctica

1,6 (60,5 kW/82 k)

7 990 €

8 790 €

9 790 €

1,5 dCi (55 kW/75 k)

x

10 690 €

11 690 €

1,2 TCe (85 kW/115 k)

x

x

11 190 €

1,5 dCi (66 kW/90 k)

x

x

12 190 €

Ceny úžitkového Dokkeru Van:

Motor/Výbava

Access

Ambiance

1,6 (60,5 kW/82 k)

6 790 €

7 790 €

1,5 dCi (55 kW/75 k)

8 190 €

9 190 €

1,5 dCi (66 kW/90 k)

x

9 790 €