Nový modelový rok najlacnejšieho, ehm, auta, Tata Nano prinesie niekoľko, ehm, výrazných zmien. Podľa automobilky prinesie viac bombastickosti. Malé auto sa tak dostáva na úroveň. No nechajme tak ilúzie, kam sa dostáva.
Zmien je len skromnejšie, ale všetky sú úplne fantastické. Teda podľa výrobcu. Zmenený model má vo vyšších výbavách famózny chrómový pásik na prednej kapote. Už utekáte do Indie kupovať? To ešte nie je nič! Zadný nárazník má športovejší tvar s integrovanými vynikajúcimi mriežkami.
No a India sa vydala aj na cestu personalizácie auta, podobne ako to robia automobilky s imidžovými modelmi, konkrétne Mini, Fiat s 500vkou a Citroën s DS3. Personalizácia tak obsahuje možnosť voľby kontrstnej strechy, grafiku na bočných paneloch, unikátne hliníkové disky a bombu najbombovejšiu, aerodynamický bodykit.
Vnútri je tá najlepšia stredová konzola, samozrejme tiež nová, dvojitý priečinok na rukavice, asi šoférske a fajnové luxusné plasty. Za príplatok môže byť Nano vybavené bezkľúčovým prístupom, farbou karosérie použitou aj vnútri, či štvorreproduktorovým systémom AmphiStream s pripojením cez Bluetooth, USB a AUX.
Kapota schová dve verzie motora. Objem je v oboch prípadoch rovnaký, ale rozdielom je palivo. Benzínová verzia má 28 kW (38 k) a 51 Nm. Podobný výkon majú vysokozdvižné vozíky, či stredné traktorové kosačky. V prípade pohonu na stlačený zemný plyn výkon klesne na 24 kW (33 k) a 45 Nm.
A či by sme Nano chceli? Jasné, že áno. Veď stojí iba 1,5 Lakhov. To v prepočte znamená 1905 eur za základnú výbavu. Top bude tak za dva a pol tisíca. Ale veľa sa toho pri facelifte nezmenilo…