Vyšperkované Audi R8 už v základe

Audi predstavilo facelift svojho najdynamickejšieho, najšportovejšieho modelu, R8. Všetkým je jasné, že toto auto vyčnieva nad ostatné a blíži sa k Lamborghini, ktoré tiež patrí pod Audi.

Vek však nikto neoklame a preto oživenie vítame. Vítame v prvom rade nedávnu premiéru V10 Plus s posunutými výkonmi. Samozrejme smerom hore. Facelift samotný zmenil čiastočne prednú časť. LED diódové reflektory sú odteraz sériovo pre všetky modely.

Technické zmeny zaujmú viac ako celé fancy svetielka. Miesto šesťstupového automatu príde sedemstupňový dvojspojkový. Na želanie pre V8, pri V10 ho dostanete hneď. Vraj dokáže zlepšiť zrýchlenie o 0,3 sekundy v porovnaní s manuálom.

Motory sa tiež dočkali pozdvihnutia výkonu. FSI s objemom 4,2 litra a V8 odovzdá 316 kW (430 k) a 430 Nm. Kupé s automatom zrýchli na stovku za 4,3 sekundy, kabrio 4,6 sekundy. Obe idú maximálne 302 km/h.

Silnejší 5,2 V10 FSI má normálne 386 kW (525 k) a 530 Nm. Výkonnejšia verzia Plus pridáva 25 kW (34 k) a 10 Nm. To sa prejaví na zrýchlení aj na maximálnej rýchlosti. Plusko dá stovku za 3,5 sekundy a zrýchľuje do 317 km/h.

Ceny sa výrazne meniť nebudú, kupé s V8 vyjde na 113 500 eur, kabrio V8 124 800 eur a V10 kupé 154 600 eur, kabrio V10 165 900 eur. Najvýkonnejšie V10 Plus kupé vycucne zo zdroja financií 173 200 eur.