V poslednej dobe sa udomácnilo medzi automobilkami používať farby do názvov. Mercedes má BlueEfficiency, Škodovka GreenTec a Volkswagen v neposlednom rade BlueMotion. Modrá, zelená, každý si ekológiu spája s inou farbou.
Práve posledne menovaný pridáva nové farebné označenie modelu. Nový model sa totiž nazýva Volkswagen Polo BlueGT. Má za úlohu kombinovať úspornosť s dynamikou. To je taká otrepaná formulácia, ktorú používa skoro každý, tak v čom je Polo iné?
Zo začiatku to vyzerá ako normálna výkonnejšia verzia Pola. Má turbomotor 1,4 TSI s výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 250 Nm. To stačí na stovku za 7,9 sekundy a maximálku 210 km/h. Celkom slušné.
Alchýmia prichádza pri spotrebe. Tá je vďaka systému Start-Stop a sedemstupňovej dvojspojkovej automatike DSG na úrovni iba 4,5 litra benzínu na sto kilometrov. Emisie CO2 pritom dosahujú hodnotu len tesne nad magickú stovku, 107 g/km.
Ono to nie je len tak. Hlavným pomocníkom, ktorý znížil spotrebu až o 1,0 litra je nový systém ACT. ACT v preklade znamená Active cylinder management. T zobrali asi z konca slova management, ale to nevadí. Je to vlastne vypínanie valcov. Podobne ako to mali americké motory V8, aj malý radový štvorvalec dokáže vypnúť až dva valce, pokiaľ ich nepotrebuje. Prvý a štvrtý pracujú stále, ale druhý a tretí si dajú občas pauzu.
Okrem úsporných technológií je BlueGT odlíšené aj novými nárazníkmi, prahmi, nižšou svetlou výškou a sedemnásťpalcovými diskami. Vnútri sa dajú nájsť športové sedadlá a multifunkčný displej so zobrazením počtu bežiacich valcov. Polo BlueGT sa dostane na trhy v štvrtej štvrtine roka a v Nemecku bude stáť 19 650 eur aj s daňou.