Volvo na autosalóne v Detroite predstaví koncept druhého Plug-in hybridu (PIH). Tentroaz bude kandidátom SUV XC60. V niečom bude podobné prvému sériovému naftovému Plug-in hybridu.
Rozdiel však bude v hnacom ústrojenstve. XC60 bude poháňať benzínový dvojliter s turbom, ktorý bol novovyvynutý priamo pre tento model. Osve dosahuje 206 kW (280 k) a 380 Nm. Palivo sa zmenilo, ale zostali tri režimy funkcie hybridného systému.
Power spojí elektromotor s benínovým agregátom a spolu vyvinú až 257 kW (350 k). Stovka je záležitosťou 6,1 sekundy. Volvo tvrdí, že takéto sú údaje osemvalcových SUV.
Hybridný režim nie je zameraný na dynamické parametre a využíva elektromotor tak, aby bola zaručená nízka spotreba a emisie. Vyzerá to tak, že sa to podarilo. Spotreba je iba 2,3 litra na 100 kilometrov. Emisie sú hlboko pod magickou stovkou, 53 gramov CO2 na kilometer nedosahuje hocikto.
Posledný režim Pure využíva čisto elektromotor. Idea je taká, že cez noc sa auto nabije. Vlastne noc na to netreba. Pri 220V sieti je čas plného nabitia 12 kWh akumulátorov iba 3,5 hodiny. Plné nabite ponúkne dojazd až 45 kilometrov odmeraných podľa normy NEDC.
Kým Volvo V60 PIH je určené iba pre starý kontinent, XC60 by v prípade sériovej výroby mala oslovovať zákazníkov v severnej Amerike a Číne.