Volvo sa so svojim sedanom S60 držalo pomerne vzadu. Žiadna verzia R, maximálne T6 s výkonom okolo 220 kW (300 k). Ale ako má BMW sekciu M Gmbh a Mercedes svoje AMG, Volvo spojilo svoje sily s pretekovým úpravcom Polestar.
Ten má dostatok skúseností s úpravami vozidiel pre švédske automobilové preteky. Zatiaľ sa jedná len o dohady, ale vraj spolu pracujú na niečom, čo by mohlo ukázať nemeckým konkurentom zadné svetlá. Pôvodne sa pod kapotou mal ocitnúť famózny osemvalec od Yamahy používaný v XC90 a S80. Ale zasvätené zdroje to dementovali a podsunuli myšlienku na upravený motor z T6.
Montáž kompresora od Garretu spôsobila nárast výkonu na 374 kW (508 k) a krútiaceho momentu na 575 Nm. To by znamenalo stovku za 3,9 sekundy a maximálku až niekde pri 300 km/h.
Volvo je o 30 milimetrov nižšie a tiež sa o 20 mm rozšírilo. Vpredu pribudli väčšie brzdy od Bremba. Priemer kotúčov 380 mm a šesť piestikov naznačuje, že auto bude aj veľmi dobre brzdiť. Bonusom je už len hmotnosť, ktorá je o sto kíl nižšia ako pri štandardnej S60 T6.
Recept pochopili Volvo a Polestar veľmi dobre. Aj ingrediencie vyzerajú sľubne. Nepripália, respektíve neprepália to? Pridanie AWD a manuálu by mohli celú zmes trochu okoreniť.