Volkswagen Touareg vstupuje, po 5 rokoch, do druhej fázy života

Volkswagen konečne modernizoval Touareg. Na toto všetci čakali už minimálne dva roky, keďže reálne býva modernizácia záležitosťou 3 rokov veku generácie. Automobilka však potichu dĺžku života modelu predlžuje, aby mala čo najdlhšie v ponuke vrchol pyramídy modelov. Čo prináša aktuálny facelift? Ako sa modernizácia prejaví na cene jazdených kúskov 3. generácie?

Facelift v prvom rade prináša úplne novú tvár. Úplne nová je možno asi nadnesené vyjadrenie, lebo prichádza s inak tvarovanou maskou chladiča zasahujúcou až pod svetlomety. Doteraz boli tieto dva segmenty predku čiastočne oddelené inou výškou. Čo vlastne spravili dizajnéri? Prepojili spodný bod svetiel so spodným bodom masky chladiča. Niekomu sa to môže páčiť, niekomu nemusí. Jedno je však jasné, zmeny prinesie aj predný nárazník a to nielen pre štandardné modely, ale aj pre výbavu R-line so zmenenými tvarmi týchto partií.

To dôležité však je, že veľkú zmenu predvedie aj systém svetiel. Bude mať maticový systém ako doteraz, ale bude s výrazne väčším rozlíšením. To by mohlo znamenať konkurenciu ku Mercedesu GLE a jeho Pixel Light. V prípade denného svietenia sa môžeme tešiť tiež na novinky. Svetlá budú prepojené svetelným pásom, podobne ako na menších modeloch a modeloch elektrických. Samotné segmenty na denné svietenie však budú tri a budú mať tvar písmena L v každom svetlomete. Podobne to bude aj v zadnej časti. Svetlá vzadu budú prepojené a Volskwagen prvýkrát uvedenie niečo, s čím príde vozidlo z Bratislavskej fabriky. Je to podsvietený znak. Myslite si o tom čo chcete, bude to pôsobiť minimálne zaujímavo. Ďalším výrazným prvkom zmien budú retuše na zadnom nárazníku, ale aj zliatinové disky s priemerom 18 až 21 palcov. Pre výbavy R-line a plnohodnotnú verziu R Volkswagen prinesie aj disky s priemerom 22 palcov.

Facelift Volkswagenu Touareg sa ukáže aj v interiéri. V základnej výbave bude Innovision Cockpit, čo znamená použitie sústavy dvoch displejov. Menší s uhlopriečkou 12 palcov bude pred vodičom zobrazovať všetky informácie o jazde a zvolené informácie doplnkové. Ten v strede bude veľmi podobný ako doteraz, ale bude mať rýchlejšie vnútornosti, ktoré dovolia zobraziť mapy s vysokým rozlíšením. Vylepšenia sa dočkalo aj hlasové ovládanie a dokonca aj zrkadlenie mobilných telefónov s bezdrôtovým princípom. Apple CarPlay aj Android Auto tak budú ešte stabilnejšie ako doteraz. Pritom práve v modeli Touareg bolo zrkadlenie najstabilnejšie zo všetkých ostatných modelov Volkswagenu.

Motory ostanú rovnaké ako vo finálnej fáze pôvodnej verzie pred modernizáciu. To znamená, že osemvalec sa pod kapotu naozaj nevráti. Naftový mamut skončil v roku 2020 sériou Last Edition. A to je jeho definitívny koniec v modeloch Volkswagenu. Ostatné automobilky ho ešte stále používať môžu. Na výber bude teda trojlitrový benzínový šesťvalec, ktorý ponúkne výkon 250 kW (340 k). Motor bude štandardne spojený s osemstupňovým automatom s hydrodynamickým meničom, ale aj s pohonom všetkých 4 kolies 4Motion. Tieto dva atribúty budú spoločné aj pre naftový šesťvalec 3,0 TDI. V prípade naftového motora automobilka príde s dvomi výkonovými verziami. Slabšia bude mať 170 kW (231 k) a výkonnejšia 210 kW (286 k). Ako doplnok príde aj plug-in hybrid s označením eHybrid. V štandardnom stave ponúkne 280 kW (381 k). V cenníkoch však bude stále aj Touareg R, ktorý bude mať tiež plug-in hybrid, ale s výkonom až 340 kW (462 k).

Je jasné, že najväčší záujem, v prípade modelu Touareg, bude o naftové verzie, ktoré sú schopné potiahnuť aj nemožné. Kým od začiatku výroby modelu celkovo, od roku 2002 sa predalo až 1,13 milióna kusov Touaregu, tretia generácia prispela do tohoto počtu zatiaľ celkovo 200 000 kusmi. Inovovaný Touareg sa v ponuke objaví už tento rok a začne na sume približne 70 000 €.