Volkswagen Tiguan patrí medzi najdôležitejšie vozidla automobilky, ktoré sa predávajú nielen v Európe, ale aj za oceánom. Je to auto, ktoré v segmente predstavuje vrchol veľkosti SUV. Už súčasná druhá generácia prináša veľký batožinový priestor, veľa priestoru na zadných sedadlách, ale aj veľa možností nastavenia a variability. Novinka nebude o nič horšia, ale prinesie iný vzhľad a iné technológie.
Nemecká automobilka siahla po využití platformy MQB Evo, z ktorej vyťažila asi maximum. Predstavila na nej totiž, už v Passate, nový plug-in hybrid pozostávajúci z 1,5-litrového benzínového štvorvalca a efektívnejšieho elektromotora. Elektromotor pritom čerpá energiu z väčšej batérie s kapacitou až 19,7 kWh, ktorá umožňuje dojazd až 100 km. Pritom nabíjanie bude možné výkonmi 50 kW jednosmerného prúdu a 11 kW striedavého prúdu. Všetky tieto detaily však dopĺňa aj dvojica výkonov. Základný bude 150 kW (204 k) a vrcholom bude 200 kW (282 k). Práve vrcholný plug-in bude najvýkonnejším Volkswagenom Tiguan v ponuke.
Lenže automobilka nezanevrela ani na použitie klasických spaľovacích motorov. Mild hybridný 1,5 eTSI ponúkne výkon 110 kW (150 k), ale využije aj možnosť deaktivácie dvoch valcov. Tento motor bude spojený výhradne s pohonom prednej nápravy. Nad ním bude v hierarchii dvojliter TSI so 4 valcami a možnosťou buď výkonu 150 kW (204 k), alebo 195 kW (265 k). Dvojliter už bude môcť využívať aj pohon všetkých 4 kolies.
Pre väčšinu zákazníkov bude pozitívnou správou, že to ponuky novej generácie modelu Tiguan sa stále vie dostať aj dvojlitrový štvorvalec na naftu s označením TDI. Ten bude mať výkon buď 110 kW (150 k), alebo 142 kW (193 k). V oboch prípadoch bude možnosť pohonu všetkých 4 kolies. Ďalšou zaujímavosťou, ktorá prichádza v treťom Tiguane je podvozok DCC Pro, ktorý má dvojcestné a dvojventilové tlmiče lepšie reagujúce na meniace sa podmienky. Súčasťou podvozku budú aj úplne nové elektronické diferenciály.
Technologická nálož je teda zaujímavá a zaujímavé sú aj tvary. Sú síce evolúciou toho, čo máme v druhej generácii, ale výrazný vplyv má aj dizajn elektromobilov. Vidno to na predných svetlách a úzkej maske chladiča, pričom nasávanie má na starosti spodná časť v nárazníku. V zadnej časti vidíme zase prepojené svetlomety, ktoré delí vlastne iba znak automobilky. Predné svetla IQ.Light HD Matrix využívajú a 38 400 Multipixelových LED segmentov. To zabezpečuje lepšie osvietenie cesty a tiež jemnejšie narábanie s jednotlivými lúčmi.
Interiér modelu tiež kráča šľapajach elektromobilov. Pred vodičom je displej uhlopriečkou 10,25 palca a pred spolujazdcom nie je nič okrem podsvietenej lišty. V strede je totiž obrovská zobrazovacia plocha s uhlopriečkou až 15 palcov. VW tu využíva najnovšiu generáciu systému MIB.
Kým vonkajšie rozmery sa príliš nezmenili a celkovo Tiguan narástol len o 3 centimetre, aj to nie na rázvore, zväčšenie sa jemne prejavilo v priestorových pomeroch. Batožinový priestor narástol o 37 litrov na 652 litrov.
Ak sa vám toto auto páči, tak budete mať klasicky na výber niekoľko stupňov výbavy, ktoré sa odlišujú aj vizuálne. Teda výbava R-line sa odlišuje vizuálne. V prípade záujmu môžete kontaktovať svojich predajcov, lebo objednávkové katalógy budú otvorené, predpokladám, už do konca roka a prvé modely sa dostanú svojim zákazníkom najneskôr na jar.