Predstavenie nového modelu Volkswagen Tiguan, tretej generácie, bolo spojené s faktom, že už nebude predĺžená verzia Tiguan Allspace. Volkswagen si s tým poradil po svojom a vzhľadom na to, že pôvodný Tiguan Allspace nevyužil marketingový potenciál daný známym menom, prináša nový model s novým označením. Novinka sa bude volať Volkswagen Tayron a dostane sa presne do tých sekcii, ktorý bol predtým Tiguan s väčšou karosériou.
Tayron bude pokračovať v šľapajach svojho predchodcu s iným menom. Zároveň sa dostane bližšie ku modelu Touareg vnútorným priestorom a luxusom. Vozidlo bude stále postavené na platforme MQB, čo bude prudko predurčovať jeho potenciál agregátov. Bude to najnovšia verzia platformy, takže ten potenciál bude naozaj široký.
Nový Volskwagen Tayron predvedie štýl, ktorý je trochu viac umiernený ako v prípade menšieho modelu Tiguan. Tayron jednoducho pôsobí dospelejšie a môže za to aj iná predná časť s masívnou kapotou, ale aj LED svetlami. Za príplatok budú IQ.Light HD Matrix s vysokým rozlíšením, ktoré dokážu vyrezávať lúče a optimálne tak osvetliť vozovku. IQ.Light pre Tayron prinesú dozadu aj prepojenie pásom a výrazné uvítacie a odchádzacie animácie.
Volkswagen Tayron prinesie relatívne veľké rozmery, lebo na dĺžku bude mať 4770 mm a šírka sa dostane na 1852 mm. Výška bude, aby sme mali všetky informácie kompletné 1660 mm a v Európe bude predstavovať druhý stupienok vo veľkosti SUV.
Tak ako je zvykom Volskwagen ponúkne aj pre tento model rôzne možnosti línií výzoru. Základná verzia bude mať určite plastové lemy okolo celého auta, Elegance pridá niekoľko chrómových prvkov a R-Line zase odeje auto do športového šatu. To zase znamená, že niektoré diely, ktoré sú v základe sivé nelakované dostanú vrstvu laku.
Interiér nového modelu Tayron bude veľký. Vpredu bude všetko tak ako má byť a predná časť si zoberie veľkú inšpiráciu práve z modelu Tiguan. Tá inšpirácia bude nielen vo forme štandardného veľkého displeja s podsvieteným ovládaním na lište, ale aj vo forme displeja pred vodičom a kruhového ovládača v strede medzi sedadlami.
Niekedy mám pocit, že Volkswagen zistil, že Česi vymysleli Smart Dails a adaptovali niečo z toho aj pre Tiguan, aby sa necítil ukrátený. Inak by v strede bola veľká odkladacia priehradka, ktorá nepotrebuje ustupovať prevodovke. Prepínanie prevodových stupňov, teda skôr režimov, je pod volantom na samostatnej páčke vpravo a naľavo je druhá páčka s prepínaním stieračov smeroviek a svetiel.
Priestor bude dôležitý aj v zadnej časti. Veď stredný rad sedadiel bude posuvný a naklápateľný. Bude delený v pomere 40:20:40, aby bolo jednoduché aj nastúpiť do tretieho radu sedadiel. Ten síce bude len núdzový, ale stále bude pre nižšie osoby použiteľný. Základný objem batožinového priestoru, pri sklopených sedadlách 3. radu, bude predstavovať 760 litrov a po sklopení aj druhého radu to bude 1920 litrov.
Nový Volskwagen Tayron si prevezme väčšinu pohonných jednotiek z modelu Tiguan. Znamená to že základom bude mild hybrid 1,5 eTSI a 2,0 TDI s výkonom zhodne 110 kW (150 k). Je predpoklad, že pod prednú kapotu sa nasťahuje aj dvojlitrové TSI s výkonom 150 kW (204 k) a s pohonom všetkých 4 kolies. Rovnako pohon všetkých 4 kolies bude mať aj dvojlitrové TDI, ktoré dosiahne výkon 142 kW (193 k). O tom, či bude mať Tayron vrcholnú verziu dvojlitrového štvorvalca dosahujúceho 195 kW (265 k) je ešte skoro hovoriť, ale určite budú na pohon výkonné plug-in hybridy.
Výkonné plug-iny budú začínať výkonom 150 kW (204 k) a vrcholná verzia dosiahne 200 kW (272 k). Tieto plug-in hybridy pre Tayron budú spojené aj s elektrickým motorom a hlavne s batériou s kapacitou 19,7 kWh, ktorá dokáže poskytnúť dojazd takmer 100 km. Bez ohľadu na verziu bude každý Tayron vybavený dvojspojkovou automatickou prevodovkou.
No a čo na to ceny? Automobilka hovorí, že v Nemecku sa Tayron odrazí od 45 475 €, u nás by to mohlo byť o niečo menej. Ale je jasné, že prvé kusy sa do showroomov dostanú v marci 2025.