Že aká to je súťaž? Dobre, tú sme si vymysleli. Ale novinka, Ram Cargo Van, vyzerá až príliš nenápadne. Dokonca až tak, že ak pred vašim domom zastaví, tak budete hodnú chvíľu rozmýšľať, že prečo práve vás sledujú tajní agenti. Ak si z Chrysleru Town&Country, prípadne z Dodge Caravanu odmyslíte zadné okná, tak dostanete asi toto.
V Európe však bude len zriedkavo, ale importu by mohla pomôcť hospodárska dohoda medzi Európskou úniou a USA. Ak ho doveziete a dáte do neho plyn, tak sa bude dať prevádzkovať relatívne lacno. Inak to môže byť problém. Pod kapotu konštruktéri umne umiestnili iba motor V6 s objemom 3,6 litra Pentastar s výkonom 211 kW (286 k) a krútiacim momentom 352 Nm. Ten vraj v podmienkach diaľnice spotrebuje 9 litrov na sto kilometrov. My to tipujeme na kombinovanú spotrebu 12 litrov. Ale zato utiahne príves s hmotnosťou 1600 kilogramov a do vnútra vezme až 816 kilogramov nákladu. Objem ložného priestoru je 4,4 metra kubického.
V základnej výbave modlu nechýba dvojzónová klimatizácia, sedemnásťpalcové oceľové disky, vyhrievané a elektricky sklápané spätné zrkadlá, zosilnené pružiny, elektrické ovládanie okien, ESP, monitorovanie tlaku v pneumatikách a veľa airbagov (5).
Zadná podlaha má tri verzie. V prvom rade to je priemyselná rovná plocha. Druhá verzia do nej implementuje tri veľké odkladacie boxy a tretia je bez všetkého.
A prečo sa oplatí doviezť do Európy? Kvôli Nürburgringu. Tam teraz drží medzi vanmi rekord upavený Volkswagen Transporter T5. S výkonom a lepším podvozkom a brzdami by Ram Cargo Van môhol pomýšľať na prevzatie titulu.